Vierde DIY horloge

Ziet er goed uit, lekker strak.

1 like

Hij is klaar. Ik ben nog niet helemaal tevreden over de afwerking, maar voorlopig laat ik het zo.

De kast is nu van grade 5 titanium. Glas aan voor- en achterkant is saffier met AR coating. De wijzerplaat is messing met een paar micron zilver en de markers zijn van geanodiseerd grade 5 titanium. De kroon is een schroefkroon.
Het binnenwerk is overgezet van mijn proto horloge. Daar zet ik nu voorlopig hetzelfde soort uurwerk en een blauwe wijzerplaat in. Ikzelf ben erg blij met het resultaat. De eerste weken zal hij mijn pols vermoedelijk niet meer verlaten.
Ik ga nog wel op zoek naar een mooie titanium band. Mijn wens zou een getaperde BOR band zijn. Die heb ik echter nog niet gevonden.

11 likes

Ziet er goed uit Coos, veel draagplezier ervan

1 like

Dankjewel.

Je vertelde me ooit dat titanium heel moeilijk te polijsten is. Nou dat klopt wel hoor. Ik ben verschillende keren teruggegaan in korrelgrootte omdat ik weer een paar krasjes zag die maar niet wilden verdwijnen. Verder had van verschillende kanten het advies gekregen om de laatste polijstslag met laag toerental te doen. Mijn ervaring is nu toch anders. Met een nieuw zacht polijstschijfje, groene polijstpasta en een hoog toerental gaat het toch het beste.
Maar ook hier bleven toch een paar krasjes over en zou ik eigenlijk weer een paar stappen terug moeten doen. Dat doe ik dan wel weer bij de eerste servicebeurt.

1 like

Leuk man :+1:

Mooi gedaan hoor.

Heel gaaf om te zien. Thnx!

Mijn ervaring is ook hoog toerental en nieuwe polijstschijf.
Zodra er maar een klein beetje verontreiniging in de schijf is gaan er krasjes ontstaan.

Leuk geworden knap werk :ok_hand: