Vierkante horloges (square/tv case)

Ik zie er weinig voorbij komen op het forum, met uitzondering van Monaco’s; horloges met een vierkante kast! Zelf heb ik op het moment een Bulova Super Seville Day-Date in een TV case, toch net even anders dan de standaard Super Seville. In combinatie met de fluted bezel een geinig ding om te zien, en ze komen niet vaak voor.

Recentelijk heeft een kameraad een Omega Seamaster ST 366.0845 aangeschaft (https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-omega-st-366-0845), een vergelijkbaar model. Er is ook niet heel veel informatie beschikbaar over de vierkante varianten, vaak omdat de gangbare ronde variant de boventoon voerde qua populariteit en productieaantallen. Foto van zijn aanwinst:

Wat is jullie mening over vierkante horloges? Hebben jullie vierkante of rechthoekige horloges in de collectie?

16 likes

Ik heb bijna dezelfde als jij hebt! Maar dan de niet-skere variant.

8 likes

Ik vind ze wel tof! Ook wel een zwak voor niet ronde horloges! (maar nog geen in de doos)
Al die Cartier modellen soweiso:


Santos

Tonneau

Crash

7 likes

Deze zie je toch wel het meest…
8c16665bc60ad100cba6bcc6dec9505fdf58f7dd_1_315x499

3 likes

Deze Citizen Automatic uit maart 1974 heeft een mooie tv kast…

10 likes

Niet in de collectie, maar mocht ik ooit een dresser willen en het geld er voor hebben, dan werd het deze.

21 likes

Ja deze is zo kneiter mooi! :sunglasses:

1 like

Vierkant is leuk :slight_smile:

14 likes

De enige vierkante die ik heb… Een no-frills kwarts Beuker uit m’n jeugd. :grin:

3 likes

Kemmner carrè.

14 likes

Leuk model!

Die komen me bekend voor uit het Tag Heuer only gedeelte, pareltjes!

1 like



De Certina wordt op het moment opgeknapt…

7 likes

Ik vind ze wel leuk, toevallig vandaag deze om de pols!

8 likes

5 likes

Niet vierkant wel rechthoekig

1 like

M’n enige vierkante horloge is de G-SHOCK.

3 likes






12 likes

Ooit eens in mijn bezit gehad

4 likes

8 likes