en vier excellente exemplaren
mooi gescoord
draag ze met plezier
Wat maakten ze toch een prachtige horloges in die tijd. (Toen ik nog jong was, misschien vind ik ze daarom wel zo mooi. )
Dat zie je scherp, en de kwaliteit van wijzers, wijzerplaten bij vintage IWC’s is zo top net zoals de uurwerken. Die UG is een ander verhaal, dat is echt zoeken naar exemplaren met goede wijzerplaten en als je wat met het microrotor uurwerk hebt dan moet je met een vergrootglas naar onderdelen zoeken.
Let’s agree to disagree [quote=“BorisK, post:2, topic:458026”]
De yacht club is mijn favoriet
[/quote]
dit dus
Stuk voor stuk mooie aanwinsten
Fantastisch kwartet! Dit is wat vintage horloges mooi maakt. Geen opgepompte PP prijzen, hoe mooi de horloges ook zijn, maar prachtig design met interessante uurwerken, Pellaton, Microtor, etc. voor een betaalbare prijs.
Ziehier mijn eigen 803 die ik nu precies een week heb…
Yeps…. dàt dus…. ik heb ook wel moderne horloges van mooie merken maar de zoektocht naar wat ècht leuks vintage is zo gaaf.
Zoeken naar gave designs van kasten en wijzerplaten, uurwerken, techniek, heerlijk.
Wat een geweld zeg, fantastisch. Ik schat zo dat dit ook een vrij compleet overzicht is van alle stijlvolle IWC’s die er bestaan?
Respect
Valt wel mee hoor. Meeste microtor onderdelen zijn hetzelfde voor de verschillende referenties.
Klopt…. totdat je dat ene onderdeel nodig hebt dat afwijkt….
Dan is er altijd een vreemde case shape of gesmolten UG om te donoren…
Oef ja…… die adds op ebay waar ik zo intens triest van kan worden…. Volledig uurwerk, plaat en wijzers…. De rest ten prooi gevallen aan de goudkoorts
Precies. Gesmolten voor een paar euro.
Da’s een heel fraaie set horloges! Gefeliciteerd! De blauwe IWC is wel mijn favoriet!
Mooie set aanwinsten, en ook allemaal in nette staat zeg, prachtig
Horloges uit die tijd zijn zoveel verfijnder! Stijl en klasse.
Prachtige set Bas! Knap hoe jij ze weet te vinden.
Mooie set, gefeliciteerd
Lekker vintage lotje gescoord zo! Enjoy!
Mooie horloges, veel plezier ermee!!
Die UG en die Yacht Club doen het voor mij en dan denk ik: doe mij die Yacht Club maar. En ja, op staal, dat is mooi vind ik.
Kom je ze eens showen?