Ik had nog geen Universal Genève in mijn collectie, geen microrotor uurwerk en het aantal hoekige horloges is zwaar ondervertegenwoordigd.
Enter de Universa Genève 869117/02 lastig in mooie staat te vinden maar het is gelukt!
Nummer twee, IWC Yacht Club, hij moet nog op een bandje maar heb niks passends in 19mm liggen.
Wat zal ik doen? Zwart? Cognac? Ideeën?
Dit horloge toont beter op de pols dan in de hand, een blauwe sunburstplaat met een enorm diep luster, indices en wijzers met zwarte inlay, zo gaaf te zien hoe die wijzerplaten zonder tritium van IWC zo mooi blijven! IWC’s Cal 8541b Pellaton
Nummer drie, IWC ref. 810 op de originele band, don’t let the photos fool you! Se wijzerplaat is heerlijk sunburst silver en in topstaat. Een snaarstrakke kast waarbij stevige bevelled lugs hem een wat stoerdere sports watch uitstraling geven. Ook een IWC 8541b Pellaton uurwerk
Nummer vier , IWC ref 803a, vind ik zelf misschien wel de mooiste van de vier, strakke kast, kleine pootjes maar de eye catcher is de bolle zilveren sunburst plaat, zwart ingelegde indices, opgelegd IWC logo, dunne bezel! En uiteraard weer die 8541b Pellaton automaat.
Gaaf hoor, een mooie set aanwinsten! Leuk dat er ook zo’n vintage UG bij is. Die IWC’s zien er stuk voor stuk ook uit als mooie vintage topstukken. Helemaal dat er nog een originele stalen band bij zit. Geniet er van.