Viermaal NA: IWC 810a, IWC 803a, IWC Yacht Club, Universal Genève Microrotor

Vier in één post, allemaal eind sixties begin seventies.

Ik had nog geen Universal Genève in mijn collectie, geen microrotor uurwerk en het aantal hoekige horloges is zwaar ondervertegenwoordigd.
Enter de Universa Genève 869117/02 lastig in mooie staat te vinden maar het is gelukt!

Binnenin het legendarische UG 1-69 (jazeker! Soixante-Neuf) microrotoruurwerk

Nummer twee, IWC Yacht Club, hij moet nog op een bandje maar heb niks passends in 19mm liggen.
Wat zal ik doen? Zwart? Cognac? Ideeën?

Dit horloge toont beter op de pols dan in de hand, een blauwe sunburstplaat met een enorm diep luster, indices en wijzers met zwarte inlay, zo gaaf te zien hoe die wijzerplaten zonder tritium van IWC zo mooi blijven! IWC’s Cal 8541b Pellaton

Nummer drie, IWC ref. 810 op de originele band, don’t let the photos fool you! Se wijzerplaat is heerlijk sunburst silver en in topstaat. Een snaarstrakke kast waarbij stevige bevelled lugs hem een wat stoerdere sports watch uitstraling geven. Ook een IWC 8541b Pellaton uurwerk

Nummer vier , IWC ref 803a, vind ik zelf misschien wel de mooiste van de vier, strakke kast, kleine pootjes maar de eye catcher is de bolle zilveren sunburst plaat, zwart ingelegde indices, opgelegd IWC logo, dunne bezel! En uiteraard weer die 8541b Pellaton automaat.

75 likes

Mooi setje!
De yacht club is mijn favoriet van deze 4.
Geniet ervan

2 likes

Mooi :ok_hand: inderdaad de yacht club met blauwe wijzerplaat is top

1 like

:heart:

:heart::heart:

:ok_hand:

Wow een geweldig kwartet!

1 like

Mooi setje Bas, mijn favoriete is de UG maar de rest is ook niet misselijk hoor😀

2 likes

wow mooi setje! :heart_eyes:

1 like

Wat een stel supermooie aanwinsten zijn dat zeg :ok_hand:

Nummer drie en vier, pfwoah: schitterend! :star_struck:

1 like

Ik kreeg een notificatie en ik was absoluut niet teleurgesteld.

Mooi hoor, erg mooi!!

4 likes

Oh ja… en deze vier zijn er dan ook de reden van dat deze Baby Panerai weg mag! :blush:
afbeelding

6 likes

Wat een mooie aanwinsten.

Ook het uurwerk wordt daar vrolijk van.
8d22be1a-b291-4c6a-a0ca-40e908f7dd80

5 likes

Goeie god zeg. Wat een weelde! Stuk voor stuk erg mooie vintage horloges waar ik ook erg mee in mijn nopjes zou zijn. Geniet ervan!

1 like

Prima om zo het weekend in te gaan :sunny:

1 like

Lekker bezig zeg

Staal ! alleen al omdat dat als je naar de yacht club gaat het meest praktisch is.

2 likes

Alle vier prachtig en top merken!
Zowel de uurwerken als de looks zijn schitterend.

1 like

Vier maar? :facepunch:t2::facepunch:t2::facepunch:t2::facepunch:t2:

1 like

Prachtige aanwinsten! Nu elke ochtend een kwartier twijfelen welke om te doen :sweat_smile:

1 like

Gaaf hoor, een mooie set aanwinsten! Leuk dat er ook zo’n vintage UG bij is. Die IWC’s zien er stuk voor stuk ook uit als mooie vintage topstukken. Helemaal dat er nog een originele stalen band bij zit. Geniet er van.

1 like

Heel mooi. Geniet ervan. Ik vind ze allemaal even mooi, trouwens.

1 like

Poe hee, wat een aanwinsten in één klap :smiley:

Veel plezier ermee :ok_hand:

Blauw rubber :innocent:

1 like