Vies randje

Een vraagje voor de (ervarings)deskundigen!

Ik zag deze Explorer maar het viel me op dat rondom de datumloep er toch wel een heel smerig randje lijkt te zitten.

Iemand enig idee of dit echt gewoon vies is en dus makkelijk te verwijderen?

gewoon met water een zeep …en een tandenborstel …en het is zo weg

Of de hele loup verwijderen… (vind t persoonlijk maar een lelijke puist, horloge is wel mooi)

Die foto is trouwens al héél oud (Original Date/Time {0x9003} 2009:06:06 12:07:10), dus ik zou even vragen om een recente foto!
In anderhalf jaar tijd kan een horloge er namelijk héél anders uit gaan zien…
(ik bedoel ivm schades/krassen natuurlijk, niet dat het ineens in een swatch is veranderd) :stuck_out_tongue:

Dat is een randje waar zich gewoon erg veel vuil achter op kan hopen…

dat horloge ken ik hmhm.

althans, die foto.

Ik moest meteen aan Sinterklaas bij Jiskefet denken :smiley:

Maar zoals gezegd, gewoon smeer.

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Ik moest meteen aan Sinterklaas bij Jiskefet
denken :smiley:

Gelukkig, dan was ik niet de enige :stuck_out_tongue:

Dat ziet er idd vies uit, moet zeggen dat ik met mijn expII daar geen last van heb.

Zoals al opgemerkt is, is de foto relatief oud en ik zie nu al een paar krasjes bij de 7. Dat is bij deze klok bijzonder irritant mede omdat je die bezel niet even bij kan laten werken, althans ik zou het niet weten.
Nadeel is ook dat ik al eens heb gezien dat een rolex met veel meer van dergelijke krassen terug kwam van een beurt (daar zit het mooi opmaken van het horloge bij) en toen hadden ze de bezel gewoon glad geploijst!!???

Kortom, als je interesse hebt in deze mooie klok, zou ik ook vragen om een recentere foto en even goed kijken naar de bezel. Als je hem laat servicen er explicitiet bij zeggen dat ze van de bezel af moeten blijven!

Kleine toevoeging, vind het zelf één van de mooiste klokken. Krijg bij het zien altijd een soort van old-skool gevoel bij. Daarbij wordt hij ook niet direct herkent door iedereen. Heb zelf een voorkeur voor iig het model met nog de pin-holes. Blijft wat mij betreft een ondergewaardeerde klok van Rolex.

Hmmm, inderdaad. Die krasjes bij de zeven bevallen me niet zo…

Time Cat Schreef:

dat horloge ken ik hmhm.

althans, die foto.

En wilt u daar meer over vertellen???

Ik heb ook naar dat horloge gekeken. Bij die verkoper.

Uiteindelijk is het hem niet geworden, omdat ik denkelijk voor iets anders ga.

Verder weet ik of je niet te veel aandacht moet besteden aan die minimale krassen bij de 7. Vergeet niet dat de foto 5x zo groot is als het horloge zelf en daarmee krassen veel erger lijken dan het is.

Je moet hem in het echt zien.

Okay, dank!

Is ie wel compleet met doos en orginele papieren?

En wat was jouw mening verder over de staat van het horloge?

El penumbra Schreef:

Hmmm, inderdaad. Die krasjes bij de zeven bevallen
me niet zo…

Die paar krasjes zijn niet zo erg, maar haal het enkel aan omdat het een oude foto is. Als hij er destijds al krasjes op had, kan het bijvoorbeeld zijn dat er nu veel meer op zitten.

dalecooper Schreef:

Of de hele loup verwijderen… (vind t persoonlijk
maar een lelijke puist, horloge is wel mooi)

Indardaad.

Weten jullie zeker dat het gewoon viezigheid is wat je makkelijk weg kan halen?

Dit eigenlijk omdat het me nogal verbaast dat iemand die productfoto’s ter bevordering van de verkoop maakt, dat niet even zelf heeft schoongemaakt… :S

Hier staat het horloge trouwens, die foto komt hier ook vandaan;

http://www.filipucci.nl/producten/horloges/rolex/465/

Doemdenk-scenario: Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de loup ooit eens is verwijderd door een vorige eigenaar en later weer slecht is teruggeplaatst.
Dan zouden het maar zo achtergebleven verwijderde lijmresten (oid) kunnen zijn.

Hij zou als het goed is compleet moeten zijn.

wat betreft de staat, ben ik niet de juiste persoon om dat aan te vragen.
Ik merk vrij vaak op dat ik veel soepeler kijk naar het uiterlijk van het horloge dan anderen. Ik zie dat heel veel mensen ontzettend moeite hebben met het minste of geringste krasje. Ik heb dat dus niet. Een horloge dat gewoon gedragen is, heeft draagsporen. Ik maak mij dan ook niet druk om een krasje, deukje oid.

Ik (met de nadruk op ik) vond het horloge wel mooi uitzien. Goed genoeg. Ik zou het ook kopen, maar ik ga toch voor ander merk dan Rolex.

Ik vond de prijs ook best netjes voor die witte explorer ii. Ik meen dat jij ook uit zuid limburg komt, dus als je echt geïnteresseerd bent, is het denk ik de moeite waard om eens naar die winkel te gaan en hem eens te checken.

Jazz Schreef:

Weten jullie zeker dat het gewoon viezigheid is
wat je makkelijk weg kan halen?

Filipucci een prima tent!!! (even tussendoor) :slight_smile: Kan het me overigens niet voorstellen dat het lijmresten zijn, wie zet er z’n ding weer terug om vervolgens niet de lijmresten weg te halen… lijkt me erg onwaarschijnlijk, enfin… je weet het nooit.

Time Cat Schreef:

Ik merk vrij vaak op dat ik veel soepeler kijk
naar het uiterlijk van het horloge dan anderen. Ik
zie dat heel veel mensen ontzettend moeite hebben
met het minste of geringste krasje.

Helemaal gelijk heb je!! Ik koop in prinicipe geen tweedehands horloges met name om die reden of het moet vintage zijn. Soms kom je er niet onderuit, omdat een bepaald model bijvoorbeeld niet leverbaar is. Dat heb ik onlangs nog gehad en heb er dan ook ruim 3mnd (terwijl van het model overal te vinden is) over gedaan om er eentje in een mint conditie te vinden.

Snap het soms ook zelf niet waarom ik er zo “achterlijk” over doe. Op basis van bijvoorbeeld deze foto’s zou dit al direct een no-go zijn. Ik ben overigens wel erg extreem…
Echter als het een tool-watch is dan maakt het me weer helemaal niks uit.

Bidle Schreef:

ik zie nu al een paar krasjes bij de 7.

Ik zie alleen krasjes bij de 14 :wink:

Je kan Luigi ook gewoon even bellen en vragen om een nieuwe foto. Zeer vriendelijke en behulpzame man.