Viezeriken of pareltjes ?

Aan alle medefanaten,

We kennen allemaal vast wel het drupje dreft, lauw water, doekje, zacht borsteltje, sierraden/bril machines of het adem blazen en snel vegen, maar zijn er nog tips voor elkaar?

Wat doen jullie om je horloge zo fresh mogelijk te houden? We hebben het hier niet over polijsten en onderhoud, nee gewoon zorgen voor de staat van je horloge zonder die vieze vlekken op bijvoorbeeld je plexi/saffier glas en de verschillende soorten banden.

*mocht er al een Topic zijn… dan kan deze foetsieee.

Gr! :sunglasses:

64 likes

Een brille doekje van een bril. Dus geen met alcohol bevochtigde papieren krasse maker.

3 likes

Geweldig die foto😂

3 likes

L’occitane handzeep en een super zachte tandenborstel.

1 like

Meerdere zelfs. :wink:

https://www.horlogeforum.nl/search?q=schoonmaken

Maar niet allemaal met zo’n leuke foto! Oh enne, zo’n 116520 is van zichzelf al best wel lekker fris. Fraai.

Hier? Gewoon water, een doekje en een oude tandenborstel en de dagelijkse douchebeurt. Met douchegel/zeep? :see_no_evil: … jazeker! Owwww, de pakkingen enzo. Gevaarlijk hoor.

3 likes

Wat een briljante table top foto! Zó ga ik het voortaan ook (laten) doen! :slight_smile: :smile::joy::rofl:
Maar als ik 't zelf doe gebruik ik gewoon een zacht doekje.

2 likes

Een waterontharder! Sinds wij er thuis 1 hebben is het een kwestie van afspoelen onder de kraan en droog maken met een doek… Ik geloofde de praatjes van de man in de winkel destijds niet zo, maar mijn horloges blinken na zo’n “was beurt”!

2 likes

Ff vegen met het T-shirt dat ik op dat moment draag :tshirt:

16 likes

Ik ook.

En bij waterdichte horloges eens per zoveel tijd een plens water bij het handen wassen.

1 like

Ik lik mijn horloges elke dag grondig schoon.

En om de dag zet ik een romantisch muziekje aan in de badkamer, steek ik een lekker geurkaarsje aan en dim de lichten. Vervolgens stap ik in mijn douche, die ik in een kleur kan instellen (meestal ga ik voor rood).

Terwijl ik naar onderstaande liedje luister op repeat zeep ik mijzelf en het horloge helemaal in met Zwitsal. Omdat ik geen echte fijnproever ben maakt de variant Zwitsal me niet echt uit.

Nadat ik de zwitsal heb afgespoeld ga ik voor een bodylotion van Oil of Olaz, gewoon omdat dat merk zo lekker klinkt als je het hardop uitspreekt. Probeer maar eens: Oil of Olaz.

Als laatste goed afdrogen en uitkijken naar over 2 dagen, dan mogen we weer!

26 likes

Ik kwam net deze posten:

after I remove the ice pack I use a deep Pore Cleanser lotion in the shower I use a water activated gel cleanser. then a honey almond body scrub and on the face an exfoliating gel scrub. then I apply an herb mint facial mask which I leave on for 10 minutes while I prepare the rest of my routine

1 like

Ik deed het ook nog :roll_eyes:

1 like

Met 5 van de 10 exemplaren douche ik gewoon als ik ze om heb. De overigen hebben in 4 van de 5 gevallen een bandje wat daar niet tegen kan, die doe ik af en toe met wat water en zeep, en als het heel gortig is met wat water en zeep met een zacht tandenborsteltje.

Evengoed zien ze er allemaal uit als de beesten. Pffff.

Met een microvezeldoekje (licht vochtig), een satéprikker en een heel klein beetje Dreft. Daarna een beetje poetsen met een brillendoekje.

1 like

Af en toe in het zwembad. Paar keer van de wildwaterbaan en alles is weer fris en fruitig.

12 likes

116655… mijn dochter heeft het er nog steeds over
Pap, als je hem koopt dan gaaaaaan we

1 like

Soms ben je te bang… :sunglasses:

FTFY :grin:

On topic: T-shirt om het horloge mee af te vegen. Één of twee keer per week het horloge om onder de douche.

1 like

Twee keer douchen per week? Ben je mal? Een keer per maand is voldoende…

:rofl:

1 like

Das niet handig… :wink: