Hallo mede liefhebbers. Mijn naam is Johannes, 39 jaar oud en woonachtig in Flevoland. Heb altijd al wel interesse in horloges gehad maar nooit verder gekomen dan de “gewone” horloges welke bij de juwelier om de hoek liggen. Lees ondertussen al een aantal maanden mee met het forum en ben hierdoor steeds enthousiaster geworden om een “echt” horloge aan te schaffen. De horloges welke toch steeds weer terugkomen op het lijstje zijn de Omega Speedmaster Professional, de Speedmaster reduced in de gele Schumacher uitvoering (met gele strap) en de Omega Seamaster, zowel de reguliere als ook de PO. Op dit moment neig ik naar een Seamaster. Er zijn echter zo veel soorten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Daarnaast lees ik verhalen op internet over de betrouwbaarheid van het 2500 caliber, waarvan de eerste versies slecht zouden zijn. Vanaf 2011 zou de betrouwbare versie van het mechaniek zijn geïntroduceerd. Dus misschien verstandig om mijn zoektocht te starten vanaf 2011? Mijn budget voor dit eerste echte horloge ligt ongeveer rond de 2500 euro. Is dit realistisch? Probleem is dat moeders dit al duur zat vind Ik zal dus langzamerhand moeten opbouwen wanneer ik naar een hogere prijsklasse zou willen gaan.
Mogelijk hebben jullie tips, aanbevelingen of zelfs iets te koop wat een beetje in de buurt van de hierboven genoemde criteria valt, ik hoor het graag.
Buiten dat, welkom hier. Wat dat budget betreft komt dat toch aardig dicht bij een nieuwe seamaster op chrono, of vergis ik me nu?
Seamasters en Speedmasters zijn niet m’n ding, ik stak liever duuzend ball’n in een mooie Connie, maar ze zijn wel risicoloos te verpatsen als je inzicht voortschrijdt.
Een nieuwe Seamaster zit toch nog wel een stuk hoger? Dacht dat die rond de 3600 euro zitten. Qua model vind ik de Seamaster echt prachtig. Ook de Speedmaster overigens hoewel ik die alleen mooi vind met lederen strap
Inderdaad. Heb helemaal nog geen ervaring met Chrono24. In hoeverre zijn de verkopers daar te vertrrouwen? Ik zie wel dat ze met een tussenrekening systeem werken. Worden alle verkopers gescreend?
Ik zie trouwens nu ook net een Seamaster Diver 300 hier in de te koop sectie. Ook een blauwe.