Vijf nieuwe automaten Kemmner 38mm

Ook Kemmner gaat mee met de trend om de horloges weer kleiner te maken.
Bijgaand de tekst van een nieuwsbrief die hij stuurde.
Groet Roelof

Dear Friends of mechanical watches,
the 38 mm automatic watch is finished now. It is a watch for men who don’t like the big ones or a sporty Ladie’s watch. The case is made from stainless-steel 316L. The diameter of the watch is 38 mm (without crown) and the height is 11,10 mm. The total length is 48,6 mm and the space between the lugs is 18 mm. The watch has a screwed crown with diameter 6 mm. The solid or display case-back is screwed. There is a one side domed sapphire-glass which is inside antireflect. The display case-back comes with a K1 hardened mineral-glass. The waterresistance is 5 ATM, which allows you to swim, snorkel or go to sauna. The watch comes with an automatic movement ETA 2824-2, 25,6 x 4,6 mm, 25 jewels, 28.800 A/h.

And here are the different versions:

Flight-watch, 50 pcs. limited edition, case beadblasted matte, display case-back, movement in steel color, black matte dial with shiny black LOGO, numbers and hour-lines with Superluminova white C1, hands with black frame filled with SL C1 white, date at 6 h, black or light brown calf-leather strap.

Marine 50 pcs. limited edition, case brushed, display case-back, movement in steel color, dark blue hands, date at 6 h, genuine black eel-leather strap.

Militär W1954, case beadblasted matte, solid case-back, gilt movement, dial black matte, orange triangles on the dial and hands with Superluminova, light brown calf-leather strap.

French military style watch, case brushed, solid case-back, gilt movement, dial black matte with shiny black LOGO, numbers on the dial and hands in Superluminova white C1, black calf-leather strap.

Computer-watch, limited to 25 pcs. black and 25 pcs. white dials, case brushed, display case-back, gilt movement, date at 3 h, genuine black eel-leather strap.

All versions have the same price = 249,00 Euro + 9,00 Euro shipping costs by registered letter. The watch comes in a small wooden box.

Verdraaid leuk nieuws!

Al kijk ik wel uit naar andere modellen/wijzerplaten, deze raken me niet zo.

Ben er ook niet echt weg van. Wel grappig die limited computerwatches, doen me aan de TV serie 24 denken. :stuck_out_tongue: Zou hij er ook een 24 uurs versie van kunnen maken :wink:

Lekker formaat! :slight_smile:

ik weet niet of het een trend is… Ik denk dat Kemmner, net als Oris, een serie onder de grotere horloges op de markt brengt om de trend van steeds-grotere-horologe-voor-de-damespols op te vullen.

Afgezien van het feit dat Kemmner goede kwaliteit levert, kunnen ze me niet zo bekoren; maar goed dat heeft met smaak te maken!

Menno

“Ook Kemmner gaat mee met de trend om de horloges weer kleiner te maken.”

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb deze trend nog nergens waargenomen.

38mm is voor mii te klein. Ben zo gewend aan 40+ en ik denk ook niet dat we ooit weer naar de 33mm terug gaan.

Deels praat ik anderen na; zie bijv. verslag van Baselworld op horlogeinfo http://www.horloge.info/nieuws/Baselworld-2011-afgelopen-horloge-industrie-weer-op-niveau-2008/838
Deels was dat ook mijn indruk toen ik Baselworld bezocht. Laat ik het zo zeggen, natuurlijk zijn er nog steeds veel merken die groot/groter maken. Maar kijk bijv. naar Meistersinger Neo, de Nomos 33 (verschilende modellen) en de U200 van Sinn; een duidelijke ‘downsizing’.
Groet Roelof

Roelof Schreef:

Deels praat ik anderen na; zie bijv. verslag van
Baselworld op horlogeinfo
http://www.horloge.info/nieuws/Baselworld-2011-afg
elopen-horloge-industrie-weer-op-niveau-2008/838
Deels was dat ook mijn indruk toen ik Baselworld
bezocht. Laat ik het zo zeggen, natuurlijk zijn er
nog steeds veel merken die groot/groter maken.
Maar kijk bijv. naar Meistersinger Neo, de Nomos
33 (verschilende modellen) en de U200 van Sinn;
een duidelijke ‘downsizing’.
Groet Roelof

Nou ik ben bang dat deze merken de plank mis slaan. Voor een dresswatch zou het nog kunnen maar ik merk gewoon dat er een voorkeur is voor grotere maten. Voorlopig zal dat ook zo blijven denk ik.

Die Marine en Computer-watch zijn erg mooi!

Als die Marine met een kleine seconde op de 6 was, had die per direct bovenaan m’n wishlist gestaan! Deze centrale seconde in combinatie met de datum vind ik “net niet”. Dus hr. Kemmner; datum weg en seconde verplaatsen naar de 6. :wink:

Kun je altijd nog voor deze gaan, maar die is wel weer 4 mm groter. Zie ook http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,245827,245827#msg-245827

Ik vind het derde horloge van boven wel wat hebben, de rest ben ik niet zo van gecharmeerd.

Roelof Schreef:

Kun je altijd nog voor deze gaan, maar die is wel
weer 4 mm groter. Zie ook
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,245827,24582
7#msg-245827
http://lh3.ggpht.com/_knqXZQaqZko/TNEXMOYpahI/AAAA
AAAAFtk/Tedng_iLt9c/s512/DSCF7004.JPG

Hoi Roelof, dat is inderdaad een knap horloge! Enige nadeel is dan ook de maat, zoals gezegd; had de 38mm de lay-out van jouw versie dan was ik om. Proficiat met je horloge trouwens, een extra plus bij de jouwe is het handopwind uurwerk! (tu)

thieuster Schreef:

ik weet niet of het een trend is… Ik denk dat
Kemmner, net als Oris, een serie onder de grotere
horloges op de markt brengt om de trend van
steeds-grotere-horologe-voor-de-damespols op te
vullen.

Afgezien van het feit dat Kemmner goede kwaliteit
levert, kunnen ze me niet zo bekoren; maar goed
dat heeft met smaak te maken!

Menno

Die trend zal er vast bestaan (vooral bij duikhorloges) maar in dit geval positioneert Kemmner de 38mm dresswatch kast toch echt nadrukkelijk als een mannenhorloge.