Vinbiz

Leuke ruil gedaan met @Vinbiz. Snelle verzending, horloge zoals beschreven en erg vriendelijk contact. Zeker een aanrader! :+1:t2:

1 like

Vandaag de Yacht-Master mogen ophalen van Vinbiz.
WoW wat een horloge en in perfecte staat!
Afgesproken bij Vincent in de buurt, en zoals het een goede gastheer betaamd nam hij de rekening van de borrels (fris :laughing:) voor zijn rekening.
Goede communicatie, duidelijke afspraken :+1:t2:
Volgende keer zeker weer @Vinbiz

2 likes

@Vinbiz stuurde mij een PB n.a.v. een bericht wat ik had geplaatst. Na wat berichten over en weer een afspraak gemaakt voor de overdracht. Het horloge was zoals omschreven en de deal was snel beklonken! Ik kan Vincent van harte aanraden. Fijn en snel contact en plezierig in de omgang! Dit was inmiddels de 2e deal en een 3e sluit ik zeker niet uit :+1:

2 likes

Jaartje verder, maar inderdaad! veel plezier met deze aanwinst.
Top in communicatie en betaling.

1 like

Net een Rainer box overgenomen van Vincent, het moest er een keer van komen

Snel de deal beklonken vanmiddag en vanavond al in bezit, net als eerdere keren een leuke, gezellige, wel wat rare (zonder drankje) en op een parkeerplaats meeting maar niet minder gezellig gebabbeld over de hobby.

Vincent jij bedankt voor de snelle afhandeling :ok_hand:t2:

1 like

Lang getwijfeld of ik een review zou schrijven

Maar ik ben zo teleurgesteld, verbaasd en ontdaan dat ik wel moet.

Het is als volgt gegaan:
19 okt ik: neem contact op met Vincent, nadat we al een keer aan het begin van mijn forum start elkaar ontmoet hebben, over zijn huidige horloges.
19 okt Vincent: leuk om weer contact te hebben en Rolex YM zo goed als verkocht (staat nog te koop).
19 okt ik: heel verhaal over mezelf en over horloges natuurlijk welke mijn eerstvolgende zou kunnen worden, jullie kennen het wel :stuck_out_tongue_winking_eye:.
19 okt Vincent: Één van zijn horloges, waar ik geheel toevallig interesse in had komt waarschijnlijk snel te koop voor X bedrag.
19 okt ik: Geef aan dat dit vermoedelijk te vroeg komt voor mij.
21 okt ik: Ik zie dat het horloge te koop sta en neem contact op om toch eens het horloge te komen bekijken en de andere die hij heeft.
21 okt Vincent: ik mag het horloge nog voor X bedrag overnemen. En ja we kunnen afspreken.
21 okt ik: wanneer heb je tijd, ik kan snel. Geef aan serieuze interesse te hebben. En evt. mijn horloges ter maatvoering voor hem mee te kunnen nemen als ik toch langs kom.
21 okt Vincent: Krijg ik ineens te horen dat hij in quarantaine zit en pas 30/31okt kan afspreken. Kan ook niet alle horloges hebben ivm verzekering, begrijpelijk.
21 okt ik: geef tip om te investeren in kluis als tip.
21 okt Vincent: goede tip, maat voorlopig laat hij het zo.
24 okt ik: ondanks de twijfel over de maat van de Omega Seamaster en ondanks dat ik bedrag X eigenlijk iets te hoog vond, wilde ik er aan voldoen. Weliswaar met een aparte constructie, die alleen maar ten goede kwam van Vincent. Ik zou €1000,- alvast aanbetalen, alvorens hem te komen bekijken. Ik had Vincent al eerder ontmoet en er vertrouwen in.
24 okt: na paar uur nadenken en nog naald goed lezen van mijn bericht door de constructie, reactie dat hij akkoord gaat. De afspraak van vrijdag 30 okt die we gemaakt hadden bleef dus staan. Vincent wilde echter pas de vrijdag betaal als ik hem gezien had. Hij zou hem na de betaling niet meer dragen.
24 okt ik: maak nog een grap dat als ik de aanbetaling zou doen hij dan geen ander horloge in huis had, dus niks meer om te dragen. Geef aan dat het wat mij betreft ook eerder kan, ervan uitgaande dat de quarantaine door eventuele test niet meer nodig was.
24 okt Vincent: nummer nog gegeven
24 okt ik: nummer terug gestuurd
27 okt: sorry teleurgesteld, horloge is verkocht
 Wel excuses (daar heb ik wat aan
)
27 okt ik: huh? We hadden akkoord.
Zie ik in de verkocht topic dat hij hem verkocht heeft binnen het forum en dat hij al is opgehaald door die ander. Overigens aan een gewaardeerd lid.

Wat zo vreemd is, schijnbaar is een deal wat hij meerdere keren doorgelezen heeft, hij lang over nagedacht heeft en vervolgens mee akkoord is gegaan, niet meer geldig als er later meer geboden wordt.
Maar dit is niet alles, hij kon door quarantaine niet eerder afspreken, terwijl het tot mijn verbazing, nu ineens 3 dagen eerder wel mogelijk was

Ik heb in het verleden ook dingen gedaan die niet handig waren, heb flinke hoon over me heen gekregen, voel me daar nog vervelend over, ben daardoor flink minder actief maar probeer nog te genieten van de hobby
 Ik heb echter mijn leven gebeterd en heb er van geleerd.
Het plezier wat ik met de hobby had heeft destijds een flinke knauw opgelopen, deze had ik, tjah hoe kan het ook anders met zo’n mooie hobby toch wel weer teruggekregen. Onder andere door fantastische akties voor goede doelen van @Schoen en @Jurk. Het laatste dat ik wil is het plezier van @vinbiz of anderen afnemen, maar ik vind dit zo laag dat ik vind dat andere geïnteresseerden dit wel moeten weten.

Al met al is dit wel weer even een flinke teleurstelling.

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om mijzelf te gaan verdedigen. Maar toch even een reactie.

Het klopt dat ik te snel had toegezegd op een bijzondere constructie. Een aanbetaling en dan zou ik het horloge behouden. En als de fondsen er dan zouden zijn in een later stadium, zou de rest worden betaald. Ik had hier niet goed over nagedacht, en daar mijn excuses voor aangeboden.
Inderdaad, mijn fout in deze. Echter toen ik er over nadacht, wilde ik van deze constructie afzien. Ik wilde gewoon een normale deal sluiten en de zaken direct afronden. Ik had de ervaringen in het ervaringen topic met Bas even doorgelezen, en dit verontruste mij. Achteraf gekonkel over gesloten deals. Dit vond ik niet prettig te lezen, gezien ik ook had toegezegd op een bijzondere deal. Stel er wordt bij de uiteindelijke overdracht een krasje gezien, die tijdens de aanbetaling niet was gezien
 Dan is er gedoe, of de deal gaat niet door en de aanbetaling moet terug

Fijn te lezen in de reactie hierboven dat Bas zijn leven heeft gebeterd, maar voor mij voelde dit niet lekker. Ik was bang dat er met deze constructie dus toch gedoe kon ontstaan.

Tegelijkertijd meldde zich een ander forumlid, die het horloge wilde zien en evt. gelijk wilde overnemen. Ik heb met de beste man afgesproken op mijn vakantieadres, en de deal was vlot rond.

Ik heb Bas bericht dat de deal niet door ging. Hij was hier flink van verschoten. Eea in PB’s toegelicht.

Nu wordt er geĂŻnsinueerd dat ik niet in quarantaine was, terwijl dit toch echt het geval was, en aansluitend was ik met vakantie. (Wat ik niet aan de grote klok wil hangen, sterker nog, het is verstandiger dit niet te doen)
Ik was dus niet in de gelegenheid in Nijmegen af te spreken, waar zowel Bas als ik woonachtig zijn.

Er wordt vreemd gevonden dat ik met iemand anders wel kon afspreken, maar dit was dus aan de andere kant van het land!
Al met al heb ik achteraf rust met mijn keuze.
Helemaal nu er ook wordt geĂŻnsinueerd dat het om een paar euro meer ging dan Bas had geboden, terwijl ik gewoon de deal wilde afronden.
Ik wens Bas verder alle plezier toe met de horloge hobby. Maar over deze kwestie is dit het laatste wat ik gezegd heb, zal er verder niet meer op in gaan.

1 like

Ik heb een Tudor Fabric Strap van Vince overgenomen. Snelle deal, duidelijke taal en snel in huis. Bedankt!

1 like

Leuke Datejust gekocht! Even gezellig op het terras gezeten. Precies hoe het hoord ;)!

Vandaag een horloge verkocht aan Vincent.

Vincent is duidelijk in de communicatie en komt heel betrouwbaar over.
De overdracht zelf verliep soepel al bij al is Vincent duidelijk een betrouwbaar lid waar je comfortabel zaken mee kan doen :slight_smile:

1 like

Gisteren m’n eerste Rolex overgenomen van Vincent. @Vinbiz
Afgesproken bij hem in de buurt op een terrasje, en daar zat ik dan. Bloednerveus :sweat_smile:. Vanaf het moment dat Vincent aan kwam lopen voelde ik me gelijk op m’n gemak. We hebben even rustig zitten praten over horloges maar helaas hadden we het allebei druk, dus die moeten maar snel een keer overdoen :wink:

Lang verhaal kort: Topgast, met liefde voor horloges waar ik graag nog een keer zaken mee zou willen doen!

2 likes

Gisteren een ruildeal gedaan met deze beste meneer.
Afgesproken bij een van der Valk (hoe kan het anders :slight_smile: ) en na wat geklets over horloges was de deal snel rond. Naja we hadden al twee maanden een deal maar door omstandigheden pas gisteren kunnen afspreken. Bewijst in ieder geval dat Vincent wel een man van zijn woord is, want twee maanden is een horlogewereld heel erg lang :wink:

Vinnie nog bedankt voor de koffie en wellicht tot de volgende :v:

1 like

Mijn kids blij gemaakt met 2 ‘Casioaks’ gekocht van @Vinbiz, net voor ik ze ging bestellen op Amazon. Toeval!
In snelheid van afhandeling en verzending zal Amazon niet beter gedaan hebben :slight_smile:

Bedankt !! Kids (teenagers eigenlijk) super tevreden !

1 like

Goede deal gesloten met Vinbiz, prettige communicatie en snelle afhandeling. De Moonswatch is zoals beschreven. Top! :pray:t2:

1 like

Horloge overgenomen van @Vinbiz. Uitstekende communicatie en alle afspraken nagekomen. Horloge was netjes verpakt incl. alle toebehoren. Betrouwbaar lid om zaken mee te doen. Maar dat was waarschijnlijk al duidelijk. :ok_hand:
Nogmaals bedankt Vincent!

2 likes