Vind je het vervelend als jouw automaat niet op tijd loopt?

Ik zet hem exact goed wanneer ik er een om doe.
Vaak check ik na een halve dag opnieuw en loopt hij een paar seconden voor, dan zet ik hem even stil om hem weer goed te zetten. Loopt hij achter, dan laat ik het zo.

Ik heb ook graag dat de minuten wijzer exact op / naar de indices wijst.
Ik ben hier waarschijnlijk zeer OCD in, want ik kan er zo 5 minuten mee bezig zijn :grin:

Even goed zetten. Na minuutje kijken. Niet goed ? Opnieuw.

1 like

Bij een automaat gaat het niet om de nauwkeurigheid, maar om het horloge waar ā€˜hetā€™ in verpakt zit.

Bij elk horloge dat ik draag probeer ik me te allen tijde bewust te zijn van de afwijking met de ā€œwerkelijke tijdā€ (= NTP-bron). Met een quartz is dat eenvoudig, maximaal binnen 5 seconden en maak ik me niet zo druk. Bij een automaat of handopwinder moet ik de neiging onderdrukken om niet continu de afwijking van de afwijking te controleren.
Dus ondanks de afwijkende waarde van het horloge zo precies mogelijk de ā€œwerkelijke tijdā€ te kunnen benaderen en het maakt daarbij niet uit of het horloge voor- of achterloopt. Hoe groter de dagelijkse afwijking, hoe sterker de neiging tot verificatie, eigenlijk vervelend dus.
Hoezo obsessiveā€¦

Hier kan ik me wel in vinden.

1 like

Relnicht :joy:

1 like

Ik doe niks anders dan wat Jumper doet. Wellicht wordt e.a. zo duidelijk voor mensen. :innocent:

2 likes