vinden jullie horloge tijdschriften het geld waard? en zo niet wat zijn de alternatieven

ik ben zelf een horloge fanaat en heb laatst in Hongarije een horloge tijdschrift gekocht op een rommelmarkt en dat vond ik wel interessant. maar dat was op een rommelmarkt en het was dus niet zo duur maar eenmaal in Nederland ging ik naar de boekhandel en kwam ik er achter dat die dingen super duur zijn. ik koop nu ongeveer 3 maanden horloge tijdschriften en heb er al ongeveer 70 euro aan uit gegeven en dat is toch redelijk veel. dus ik vraag mij af wat jullie hier van vinden en of jullie het het geld waard vinden.

Alternatieven zijn websites, blogs, YouTube kanalen en natuurlijk HF.
Hieronder zullen wel voorbeelden worden aangedragen.

Ik koop wel eens wat als ik weer eens een uurtje of 12 in een vliegende buis moet zitten.

Ik laat ze wel altijd achter in het vliegtuig, dus als je zorgt dat je na mij in het vliegtuig komt…:wink:

5 likes

dat is inderdaad wel een goed plan scheeld mij ook weer 10 a 15 euro:money_mouth_face:

1 like

Waste of money.
Gewoon internet geeft mij genoeg leesplezier en het gratis magazine van juwelier Colman : als ik in de Koekestad ben, loop ik altijd effe langs en neem een exemplaar mee naar huis.

1 like

Ik mag graag YouTube filmpjes kijken tijdens het sporten en verder lees ik veel op dit forum (hier zitten toch de echte kenners… :wink:). Tijdschriften zijn niet mijn ding.

2 likes

Ik heb een abonnement op Watching. Is echt niet (te) veel geld om je te verlekkeren (is dat een bestaand woord?). Daarnaast koop ik regelmatig Duitstalige horlogebladen.

Ik vind het wel een beetje raar dat mensen wel duizenden euri aftikken voor een horloge maar een tijdschrift van een tientje ā€œte veel geldā€ vinden.

3 likes

ja dat is inderdaad wel waar. ik koop soms ook wel watching en het is een goed tijdschrift en niet duur voor 6,95 per uitgaven. maar het is wel als je in een jaar ongeveer 100 euro of meer uitgeeft aan een tijdschrift dat kan je ook bij een nieuw horloge leggen en heb je misschien wel weer een iets mooier horloge.

Lekker kunnen bladeren … is een heel andere belevenis dan een tablet.

2 likes

ja helemaal mee eens

Zijn gewoon dure reclamefolders

2 likes

Ik gebruik de WatchVille app, die aggregeert artikelen van verschillende online kanalen. Leuk om bij te blijven.

Geld niet waard. Misschien als het internet niet bestond…

Ca 10 jaar geleden kocht ik regelmatig magazines.

Met name ook de Duitse versies. Uhren magazin en chronos.

Helaas is het tijdschriften winkeltje er niet meer. Zit nu een restaurant.

Maar vond en vind het toch wel leuk. Je leest gemakkelijker over iets wat in eerste aanleg je aandacht niet kreeg.

Toch maar weer eens op zoek naar zo een winkeltje… :beers:

1 like

Tja, in die magazines zie je meestal enkel horloges van merken die reclame plaatsen (kopen) in het magazine.

Daarom heeft het lang geduurd eer ik Damasco en Sinn leerde kennen.

Ik respecteer je mening en weet zeker dat dit voor veel mensen zo is. Maar van mij hoeft al dat papier niet. Zelfde voor e-reader etc.

Boekjes zijn best leuk. Als je niet ervoor wilt betalen kun je altijd naar een dealer van een bepaald merk waar je graag meer over wilt weten, die krijgen stapels boeken van de merken.

1 like

Dit is ook mijn ervaring. In alleen de afgelopen 2 maanden heb ik boekjes gekregen van Hamilton, Omega en Oris wanneer ik interesse toonde in een van de modellen van die merken. En die boekjes waar de modellen in staan vind ik persoonlijk leuker dan de magazines.

1 like

Maar mis je het plezier aan het lezen en kijken :slight_smile:

OTijdschriften vind ik wel leuk, motoren-af en toe horloges-fietsen-…, koop ze los zodat ik ze kan kiezen op inhoud.
De horlogetijdschriften zijn eigenlijk ā€˜t minst interessant.
Er moet, voor mij, een leuk interview oid in staan anders vind ik het te veel op een catalogus lijken…
In Frankrijk voor mij een fijn gereedschap btw om de woordenschat weer even bij te krikken!

Een horloge-tijdschrift-alternatief is een bezoek aan een horlogewinkel, een blik in een horloge-etalage en/of een gesprek met een horlogeliefhebber!!

2 likes