Vinden we deze afwerking acceptabel?

We hebben het al vaak gehad over afwerking en wat je kunt verwachten van bepaalde merken. Toch keek ik enigszins verbaasd naar de afwerking van de Tudor North Flag. Op zich best een bijzonder horloge met een inhouse hart. Het kan aan mij liggen, maar als ik bijna €3200 moet betalen verwacht ik een betere afwerking.

(Bron: WatchesBySJX)

Wat bedoel je precies?
Uurwerkje vind ik er mooi en degelijk uitzien.

Ik heb eerder ook afwerkingsopmerkingen over de Pelagos gehoord, het blijft een klok van the big Rolex en is misschien wat duur in de markt gezet. Toch zie ik de lelijke afwerking niet zo.

1 like

De strepen op de brug(onder switzerland) en de braam aan de rand en de kartels op de tegenoverliggende rand. (links van switzerland).

Hmm ja…
Eigenlijk is dat wel een beetje slordig.
Zou je dit in een Rolex nooit treffen?

Niet zo best, nee, zo gaan ze nooit bij de grote jongens horen. Dat zoiets kan gebeuren begrijp ik nog wel, maar niet dat er dan of geen eindcontrole is geweest die het horloge eruit heeft gehaald, of dat Tudor dit aanvaardbaar vindt.

De foto’s zouden van een prototype kunnen zijn. Dan is een en ander verklaarbaar.

Hmm, had eigenlijk ook wel zin in een Pelagos, maar nu ik dit zo zie, valt het me tegen.
Een Breitling met een basis ETA ziet er wat dat betreft een heel stuk verzorgder uit.
Verwacht je niet van dit merk waar Rolex de dienst uitmaakt.
Toch maar weer een IWC of Panerai denk ik, val steeds weer terug op deze merken om de een of andere reden.

Grtn Leen.

Zit er nou een haar in de binnenkant (net onder “Watches by SJX”)?

Die had ik nog niet gezien. Zal toch hopelijlk een stofje zijn op het glas.

Vwb het uurwerk,… Weleens gekeken naar grote zus ? Ook niet zicht bodem waardig als je het hiermee vergelijkt.

Ik zou dit terugbrengen. Acceptabel bij sommige merken maar hier kan dit niet. Als ik ondermaatse afwerking wil, dan koop ik wel een Chinees. Dit zou nu juist een van de weinige onderscheidende kwaliteiten van Zwitsers moeten zijn.

Stelletje mierenn*#kers

'T is geen Patek, Jaeger of Audemars.

3 likes

Vind je dat echt? Mag natuurlijk hoor :wink:

Maar ik heb laatst enigszins gechoqueerd zitten kijken naar het productieproces van een €6000 Panerai, wat toch 95% machinaal ging. Ik verwacht voor dat soort bedragen toch wel een bovengemiddelde QC, en wat zorg bij het kleine stukje handwerk dat er bij komt kijken. Nogmaals, op mijn Seiko zou ik hier geen enkel probleem mee hebben. Maar waarvoor betalen we dan nog zulke bedragen? Is het signaal echt dat je alleen afwerking kunt verwachten bij horloges van meer dan €10k?

Ik zou het niet acceptabel vinden en teruggaan.

Ik kijk nergens meer van op en heb me er ooit ook over opgewonden. Als je met een goede loep gaat kijken vind je altijd wel iets. Is het geen braampje dan wel een krasje op de index of wijzers die zijn gekrast bij het assembleren. Wijzers die niet mooi zijn afgelakt, etc…

In hoe verre maakt Rolex de dienst uit bij Tudor ?!

ik verwacht voor dat soort bedragen toch wel bovengemiddelde reclames en sponsoring bij sport evenementen en advertenties in dure Glossy’s :wink:

5 likes

Misschien dat ik het IRL moet zien, maar zo vanaf de foto’s vind ik het niet storend en geen reden tot opwinding.
Maar ook hier geldt, als je het zelf niet door de beugel vindt kunnen moet je er gewoon mee terug gaan.

Ik heb wel een verhaal over de afwerking van Tudor.

Een week of drie na aankoop pakte de kroon van mijn Black Bay niet meer goed. Het op tijd zetten was wel noodzakelijk, hij liep een +30s/dag. Te snel lopen lees hoor je wel trouwens wel meer over Tudors met een ETA erin.

Ook zaten er wat kleine zwarte stofjes onder het glas, leken een soort vezeltjes die alleen zichtbaar waren als ze aan het glas kleefden of op een index. Bij aankoop had ik ze niet gezien, mogelijk omdat ze zo donker van kleur waren.

Ik heb het horloge terug naar de officiële dealer gebracht die hem meteen naar het servicecentrum in Nederland stuurden. Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje dat ze hem in Zwitserland graag wilden zien en repareren omdat dit toch wel een flinke misser was.

Nadat ik het horloge terug kreeg heb ik het een tijd gedragen, hij liep netjes ruim binnen COSC waarden en de kroon werkte weer soepel zoals het hoort. Toch kon hij na een tijd weer terug, deze keer omdat er schilfertjes luminova van de wijzers kwamen. Na een paar weken kwam het horloge terug en kon het direct weer naar het servicecentrum omdat er nog steeds duidelijk stof op de wijzerplaat zat.

Inmiddels is alles opgelost naar volle tevredenheid, op de service en de huidige staat van het horloge valt niets aan te merken. Het is wel teleurstellend dat Tudor, toch het zustermerk van Rolex, zulke steken laat vallen. Mijn horloge had echt nooit zo afgeleverd mogen worden, mogelijk had ik gewoon pech of misschien is de kwaliteitscontrole gewoon matig.

Ik dacht dus na het zien van de foto’s dat het om de haar ging :wink: