Vintage is wel een mijnenveld, en van vintage Longines ken ik ongeveer evenveel als van onderwaterpingpong. Ziet dit er origineel uit? De vierkante vorm van de aanhechting van de wijzers zag ik nog niet eerder. De kroon ziet er mij recenter uit dan de 1933 van het binnenwerk, maar goed, een kroon kan ik mee leven want na bijna 100 jaar zou de originele sowieso rond afgesleten zijn (en een meer periode-correct type op de stift zetten kan ik zelf wel).
Ik word ook niet gehinderd door veel kennis op Longines gebied, maar ik heb wel mijn twijfels bij die wijzers. Ze zijn te lang en ik zou iets van moon/Breguet of diamond wijzers verwachten.
Is er ook een foto van de binnenkant van het achterdeksel?
Dat ziet er plausibel uit als ik vergelijk met andere exemplaren online
Ik krijg ook het idee dat dat er later op geprint is. Volgens mij zie ik zelfs het rondje met de R van registered trademark staan. Ik waag te betwijfelen dat dat ooit origineel op een wijzerplaat is gezet
het logo klopt niet. Longines had per tijdperk logo’s, die liepen wel wat over in mekaar, maar dit logo hoort er echt niet op, jouw logo valt in het tijdperk jaren 50 en het horloge is uit de jaren 30
de wijzers van de door jouw getoonde longines kloppen ook niet. de kroon is idd een vervanging. de nummering, ik heb nog niet geweten dat ze die namaakten, dus kast en mechaniek horen samen, plaat is bijgewerkt. Longines zette niet altijd zijn naam op de plaat, maar dat was hoofdzakelijk bij vroegere. horloges
ik zou zoiets in mijn tijd gekocht hebben als de prijs in verhouding was tot de bijgewerkte (vervalste) plaat en dan zou ik een authentieke plaat + wijzers zoeken. die kom je nogal eens tegen op sloopmechanieken.
Succes ermee en sorry voor de slechte kwaliteit foto’s, t is hier aan het onweren en mega donker
Zou me niet verbazen als aan die plaat gewerkt is.
Longines oogt groter dan op je advertentie voorbeeld en begint op een andere plek (ter hoogte van de 11u markering ipv er ruim binnen).
Ja, het is wel een schoon lopend (op foto ook proper uitziend) binnenwerk en de kast ziet er ook nog dik oké uit, die vaste draad voor de band is vaak enorm verwrongen bij die oudjes en krijg dat maar eens terug he. Dat is miserie zoals een spiraal terugbuigen behalve dat die nog aan de andere kant ook nog eens vast hangt.
Maar het ding staat nu al op €150 en zal wellicht nog een eindje stijgen dus om dan de gok te nemen op een betaalbare sloper met goeie plaat en wijzers… ik ga passen.