15 jaar geleden gekocht bij een bevriende horlogemaker in Maastricht. Hij kon me niet meer vertellen dat hij het klokje op een beurs gevonden had en daarna schoongemaakt. Mechanisch horloge loopt sindsdien feilloos. Franse dagaanduiding. Kan iemand iets meer over dit horloge vertellen? Belgisch, Frans?
Kijk hier eens en tik “alex” in of zoek via Google naar “alex watch”. Daarop kun je verder zoeken.
Een mooi horloge trouwens.
Inca bedankt voor de info. Ik weet nu waar ik het kan opzoeken. Het merk Alex(ander) is een modern design merk. Ik vermoed dat mijn Alex jaren 30-40 is.
Ik vermoed eerder jaren vijftig.
ETA of AS werk?
OK jaren '50. ETA is Zwitsers, maar dat staat niet onderaan de wijzerplaat… Geen vermelding.
Verder zoeken.
Kun je het deksel er niet even af wippen en een foto van het uurwerk plaatsen?
Dus toch -Swiss made- 17 rubis. Het is gewoon leuk om dat nu te weten. Het is voor mij eigenlijk een te (Frans) “chique” horloge. Een “dress” horloge.
Vandaag heb ik een vintage Monté horloge gekocht. Die is minder chique. Gewoon in één oogopslag duidelijke wijzerplaat met duidelijk afleesbare datum. Wordt vervolgd…
AS 1380 zo te zien. Interessant werk.
Volgens Ranfft altijd gesigneerd als AS 1291, met een apart moduul voor dag, datum etc.
En de veerton word “omgekeerd” opgewonden