Vintage als dailybeater, jullie mening

Ligt imho aan het type/soort. Ik draag vrijwel altijd oude horloges maar ik draag een Heuer Carrera of Seiko 6105 eerder “vaak” dan een vergulde “dresswatch” uit de jaren 50. M’n stalen duikers of chrono’s kunnen wel wat hebben maar een mooi en kwetsbaar horloge met Chezard 7400 uurwerk draag ik alleen naar feestjes (dat “of all people jij quartz” draagt, heb ik wel eens te horen gekregen).

Gewoon dragen !
:wink:

Ook ik draag meestal oudere horloges.Rado,Bulova,Edox New Aera,E,Edox Dolphin,Doxa,Bex compressor,Raketa,Kama,Wostok,Poljot,maar dan niet van die dingen met oorlogsmaterieel er op, Slava,en Poljots met van die vierkante glaasjes die altijd kapot zijn.Voor een krasje of een veegje, ben ik niet bang, want die zitten er meestal al op als ik ze koop.Mijn Edoxen zijn wel favoriet!
Ik heb ook nog enkele slecht uitziende Roamers, maar loooopen dat ze doen!
Een Seiko 5 heb ik eens een keer gekocht vanwege de prijs,maar daar vindt ik eigelijk niet veel aan, want hij loopt gewoon altijd perfect,en is volgens mij meer een massaproduct. Mijn erste klok was een Bourbon,loopt ook precies op tijd,en daarna was het hek van de dam. Ookmijn Certina DS is nog steeds een bron van vreugde.

Ooit m’n grote passie maar allemaal verkocht omdat ze voor mij absoluut niet geschikt waren voor dagelijks gebruik:

Een paar pakjes laminaat naleveren en het plexi zat alweer onder de vegen :frowning:

Je weet dat ik dol ben op vintage maar “voor elke dag” draag ik een moderne Dweller, ik zou die 69-er dus niet iedere dag dragen.

Gr. Roel

't Is heel persoonlijk dus. Wellicht ook afhankelijk van het werk dat je doet en de hobby’s die je hebt. Ik draag graag een vintage; daar zijn die dingen immers ook voor gemaakt! Maar niet als ik ga klussen, sporten of als ik op vakantie ga. Daar zijn andere horloges voor.
Kortom: dragen!