Zag 'm op Marktplaats in een vage rubriek voorbij komen. De verkoper vroeg er een tientje voor, wat mij wel de gok waard leek, al zijn die Ancre’s vaak niet zoveel waard.
Kortom, een oude Ancre duiker. 17 rubis, shock proof.
De Ancre die ik een tijd geleden kocht was een penanker dus sindsdien loop ik met een boog om het merk heen. Maar jij hebt er een met datum en ik denk niet dat ze zoiets ooit in een penanker hebben gestopt (maar goed, ik had eerder ook nog nooit een penanker automaat gezien, en nu heb ik er een).
Dat is een leuke duiker.
Ik heb ook een paar Ancre horloges, oa een duiker met de kroon op 4 uur.
Dat zijn echter Franse horloges met een FE uurwerkje.
Penanker met datum: Ja hoor. Hier een Timex uit 1975 in de doos zitten met (zeer goed lopend) penanker uurwerkje. Doet niets onder voor de meeste steenankers. Als die pennen van goed staal gemaakt zijn gaan ze ook jaren mee. Kijk naar al die Roskopf zakhorloges van 100+ jaar oud, die het ook nog gewoon doen. En let op…die zaten in de broekzak van boeren en handwerk lieden die gewoon aan het werk waren. Een hele dure Omega of Vacheron die stonden vroeger ook al ergens op een bureau en hebben over het algemeen niet zo veel te lijden gehad.