Vintage anker buler ancre pontiac

Beste Kenner,

Ik ben een leek in horlogeland en gezien al deze modellen heel veel overeenkomsten hebben wil ik graag wat specifiekere info per model hopelijk kunnen jullie mij helpen😁

Uhm tsja het zijn allemaal zwaar gehavende horloges, welke bijna allemaal budgetkwaliteit waren toen ze nieuw waren. De Pontiac is het “beste” maar heeft een verbogen kastpoot.

1 like

Dit idd. Zijn speculaties dat de sterren staan voor de kwaliteit, maar dat wordt hieronder weerlegt. Meteen ook wat info voor je @mp2025

@chi_kwadraat @Lexaf hebben jullie nog wat basis info?

1 like

Ik ben het met Tim @TKH eens. Pontiac maakte n.m.m. heel behoorlijke horloges met degelijke uurwerkjes. In de Buler zit waarschijnlijk een pen-ankeruurwerk. Penankers werden gemonteerd vanuit kosten-oogpunt; sommige lopen best goed. De Anker en Ancre ? Afhankelijk van de kwaliteit van de gemonteerde uurwerkjes. Van hun “merknaam” moeten ze het in ieder geval niet hebben (voor wat dat waard is).

2 likes

Wat voor een is het 6 en 7 horloge? (Zaterdag de 7e?)

Deze complicatie zo nog niet eerder gezien.

De Pontiac zal denk ik een FHF 96-4 erin hebben. De Anker kan vanalles zijn maar FE of PUW.
De Ancre Lorsa of FE vermoedelijk.

Maar even open peuteren en we weten het.

2 likes

Lijkt me wel gezien rode kleur, maar het zou eventueel een roulette schijf kunnen zijn met afwisselend rood/zwart.
In dat geval zou ik weer denken dat boven de dag is en beneden de maand (of gewoon andersom en idd een rode zaterdag, maar dat klopt niet in mijn hoofd) daarnaast zie ik niet veel diepte verschil en dat zou je dan wel verwachten :person_tipping_hand:t5:.

Zou leuk zijn als @mp2025 hem open kan maken, want ben nu ook wel benieuwd.

1 like

De Pontiac Simpatico heeft zeer waarschijnlijk een ST96 uurwerk.
Basiscaliber, maar niet verkeerd.

1 like