Vintage Audemars Piguet, real/fake? Oxidatie?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Gezien de dunne kast zeg ik echt. Gewoon kast openmaken en je weet het. Ik heb ook een gouden ap gehad, met dezelfde kast constructie. Vind de wijzers alleen niet zo mooi staan… Misschien ooit vervangen.

Huh? Breguet cijfers en Breguet wijzers. Hoort juist bij elkaar.

1 like

Dit lijkt erop

Maar deze lijkt mij origineler

https://watchcharts.com/listing/498668

Heb geen idee in hoeverre de wijzerplaat en wijzers authentiek zijn maar de kast zie ik wel vaker terug online.

1 like

Deze lijkt me echt. Zie zo geen gekke dingen. Ik gok een prachtige jaren 80/90 dresswatch.

Daarnaast kan ik me moeilijk voorstellen dat iemand een duur bandje aan een nepper gooit. Het bandje lijkt me met zorg uitgekozen en gekocht door een liefhebber;

1 like

Horloges zijn nooit gemaakt van 24 karaat goud, maar meestal 14 of 18 karaat. Hier zit dus behalve goud ook nog andere metalen in waardoor het wel dergelijk oxideren kan.

De verkleuring is over het algemeen makkelijk te verwijderen met een doekje en een druppeltje koper- of zilverpoets. (Of zelfs autopoets, werkt vaak ook)

1 like

Hi All, mijn eerste bericht hier, misschien mis ik ergens wat, maar kan nergens een nieuw topic openen.

Ik heb een vraag, ik heb een super mooie AP op het oog, catawiki en heb een bod dat ik kan accepteren € 5600,- + Kopersbescherming 9% en waarschijnlijk +/- 20% a 25% invoerrechten dus in totaal komt hij op € 7500.

Blijkbaar kan ik ook geen afbeeldingen uploaden. catawiki punt com/en/l/88343091

Brand: Audemars Piguet
Model: Hexagonal Green 18k Gold
Movement: Manual Winding
Case: 18k Gold
Diameter: 31x33mm without crown
Strap/Bracelet: Original
Strap/Bracelet length: Can fit up to 19cm wrists
Clasp: Original
Condition: Worn and in very good condition
Dial: Dial is repainted by professional dialmaker

Extras: No Box, No Papers

Shipping via Fedex or UPS (Its so safe and fast)

#Watchbonafide
Era

1900-2000

Brand

Audemars Piguet

Model

Hexagonal Green Dial 18k Gold

Men

Shipped Insured

Yes

Period

1960-1969

Movement

Manual winding

Case material

Gold

Material Fineness

18 kt.

Diameter/ Width Case

31 mm

Condition

Worn & in very good condition

Length watch band

19 cm

Ik heb nog 18 uur om te accepteren.

Mijn grootste twijfel zit het feit dat de dial is gerepaint, maar het ziet er wel erg strak uit. Is dit qua waarde een erg grote issue?

hmm, ik lees op een site dit over serienummers:
A Series – 1972 to 1975
B Series – 1976 to 1979
C Series – 1980 to 1986
D Series – 1987 to 1994
E Series – 1994 to 2000
F Series – 2001 to 2007
G Series – 2008 to 2010
H Series – 2011 To 2012
I Series – 2013 to 2015
J Series – 2016 to 2018
K Series – 2019 to present

volgens catawiki is hij uit de 60 jaren, maar het serienummer achterop is B23821

Dit is een no go.

Ja

Catawiki zegt niks. Dat is info die de verkoper verstrekt heeft, daar heeft catawiki niks mee te maken. En de verkoper weet dus blijkbaar niet hoe oud hij is, dat zie je regelmatig op catawiki.

6 likes

Echt nooit doen en zeker niet voor 7500E

1 like

No-Go inderdaad op basis van bovenstaande argumenten.

2 likes

Enorm bedankt allemaal voor het bevestigen van mijn twijfel! Ik dacht zelf omdat het wellicht een oud en zeldzaam model is de waarde relevant kon zijn gezien er erg veel AP’s zijn die vele malen duurder zijn dan dit.

Ik vind het wel een enorm sjiek klokje met een mooie band.

1 like

Graag gedaan! Daar is dit forum onder andere voor bedoeld. Je kunt beter rondkijken op Chrono24 al moet je met vintage altijd op je hoede zijn.

Chique horloge inderdaad.

1 like

Ik heb hele slechte ervaringen met Catawiki, mijn advies is om daar heel ver vandaan te blijven. Verder is het een mijnenveld als je naar dure ‘vintage’ horloges gaat kijken. Er wordt ontzettend veel in ‘gekloot’ om het zo te zeggen. Als je geen expert bent dan zou ik er heel heel voorzichtig mee zijn.

3 likes

Je moet je eigen research doen. CW en hun ‘experts’ voegen 0,0 toe

1 like

Dat is een argument wat je nooit moet gebruiken. Voor 250E kun je een Omega kopen maar ook voor 125.000E…

1 like