Vintage band inkorten

Enig idee hoe dit horloge bandje ingekort kan worden?

Ik krijg het idee dat een deel van de schakel omgebogen moet worden.

Dit is mijn nieuwe aanwist:

Meestal kan je het platte binnendeel eruit drukken. Kan je een foto maken met de binnenzijde van de band goed in beeld?

Zo te zien inderdaad schakeltje openbuigen

Volgens mij niet. Er zat bij mijn band (weet niet of het dezelfde is) een soort vork in die je er in zijn geheel uit miet drukken van binnenuit.

@Vinner bij mijn seiko vintage destijds wel, hier zie ik geen mogelijkheid. Ik zag bij de twee reserve schakel al een omgebogen staan.

@chronospace dan ga ik aan de slag om met beleid een schakel open te buigen.

1 like

Ok, leek op het erste gezicht dezelfde opzet maar ik zie inderdaad dat het dicht zit. Zou best kunnen dat je het alsnog naar buiten moet drukken als je de schakel open hebt. Ben benieuwd en succes!

1 like

Gelukt, idd was het buigen de enige mogelijkheid. Alleen een doorgeroeste pushpin van het horloge is gebroken, dus dragen zit er nog niet in :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Wat wordt er precies bedoelt met schakel ombuigen? Zijn dit de buitenste delen of alleen het middelste deel?

Ombuigen=binnenste schakel openbuigen waardoor deze verwijderd kan worden… Als je zoals ik Russische horloges verzamelt is dat een routine klusje want die Russen hebben altijd dat soort banden :slightly_smiling_face:

1 like

Wellicht een domme vraag, maar je kunt hem toch ook nog een paar gaatjes opschuiven?

image

2 likes

Band aan een zijde raakt zo enorm kort, de glasp zit dan niet meer aan de onderkant mooi.

Daarnaast zit de clasp dan vrij los lijkt mij.

1 like