Vintage batterijen?

Zo heb ik ook twee quartzen van een bekend Zwitsers merk in mijn bescheiden collectie.
Wat schetst mijn verbazing, terwijl ik de ene aan het poetsen ben, stopt de andere ermee. Alsof ze elkaar kennen.
Anyway, dan denk je even wat batterijtjes te gaan scoren in de stad. Dat valt dus tegen. Oud, duur, moeilijk… Nu hebben ze de batterijtjes naar Omega gestuurd om daarvoor nieuwe te krijgen. Is dat wel helemaal nodig ? Ik bedoel ik zal toch niet de enige zijn die wel eens een batterijtje nodig heeft voor zo’n soort horloge ?
Ik heb alleen geen idee waar ik moet zoeken en wat voor soort erin moet. Kan iemand me helpen ?
De eerste is er een met kaliber 1342 uit 1975


en deze is er een met kaliber 1345 uit 1977

Thanx

Bas

volgens mij was het niet nodig om dit horloge op te sturen naar Omega. Er zitten inderdaad batterijen in die niet meer geproduceerd worden, desalniettemin kunnen ze perfect vervangen worden door een andere nummer.
Francis

Welk type batterij zit er in?

In beide uurwerken moet een batterij in van 1,55v nr. 329 met plastieken aanpassingsring. Deze batterij is kleiner in doormeter en daarom moet er een ring rond de batterij geschoven worden.
Dit zijn gegevens van Omega.
Vroeger zat er een batterij in nr 388 van 1,35v maar deze zijn milieuonvriendelijk en daarom uit de handel genomen, waren op basis van mercure.

Dan hoef ik alleen nog maar te weten hoe ik aan die aanpassingsringen kan komen.
Mijn juwelier gevraagd, maar niet weet ook niet waar die dingen te vinden.
Iemand een suggestie ?

Bas

beste, het kan eventueel ook zonder die aanpassingsringen, dat is gewoon om die batterij mooi in het midden te houden. Maar de ervaring leert dat die batterij door het gele lipje ook mooi blijft zitten.

Francis

Kijk eens bij www.hobbyklok.nl hebben alle horlogebatterijen op voorraad.

Zit nu in Antwerpen. Heeeeel veel horloges gezien hier…
En bij de allerduurste zaak twee batterijtjes meegenomen :slight_smile:

Kan ik morgenavond eens kijken wat er allemaal past en niet…

Bas

Wanneer je nog eens in Antwerpen komt, moet je zeker eens langsgaan bij Patrick van de firma E.S.T, vlakbij het Centraal Station. Het is gelegen in de Vestingstraat 66. Daar hebben ze alle batterijen en andere benodigheden voor de hersteller, aan inkoopprijs natuurlijk. Batterijen kosten nog geen euro.
Voor de openingsuren kan je even bellen op het nummer ( belgië) + 03/2332323
Ze sturen het ook via de post.
groetjes, Francis

Komt ie nu mee… :slight_smile:
Ik heb €7,50 betaald…
Maarja, de omgeving was dan ook perfect, omgeven door allerlei dure merken.
Daarna nog bij Ginotti geweest. Erg leuke winkel. Aardige man. Bijna een IWC Pilot Chrono gekocht, maar me toch weten te beheersen.

Leuke stad, Antwerpen. Misschien een keer zonder vrouw heen. Nu moet je toch elke horlogewinkel weer agwisselen met een kledingzaak en dat kost maar weer tijd :slight_smile:

Bas

Oja, de klokjes tikken er beide weer op los. Dankzij de vrienden van het forum, want anders zat ik nu nog op mijn juwelier te wachten…