Ik zoek een beater.
Naargelang de collectie evolueert neig ik steeds meer naar vintage en youngtimer. Zo kocht ik onlangs een mooie explorer hommage met een flieger dial, erg accuraat en topkast maar geen klik omdat het wat aan pedigree ontbreekt. Jaren 60-90 zoeken we dus.
Bovendien heb ik een voorliefde voor kleinere horloges: 34-36mm. 38 moet in sommige gevallen ook wel kunnen denk ik, maar toch liever iets kleiner.
LCD heb ik overwogen, maar voorlopig niet weerhouden. Ik zoek dus een degelijke automaat/ handwinder.
En hij moet tegen water kunnen. Geen scuba, daar ben ik vanaf gestapt. Maar een plonsje in het zwembad moet kunnen.
Tot slot is prijs voor mij ook relevant, waarbij ik prijs/kwaliteit nastreef.
Tot nu toe heb ik naar de Tudor Sub 36 mm en Mini-Sub gekeken, vooral omdat je na controle wel zeker kan zijn dat het goed zit met de waterdichtheid.
Echter ik merk dat ik graag een flieger/field watch in de collectie zou willen en de kastvorm van een fieldwatch geniet ook de voorkeur. Daar kom ik niet verder dan de Hamilton Khaki en de Smiths W10 dus ik vroeg me af wat jullie nog meer kunnen aanraden in die gang. Moet ik er misschien ook nog bij vertellen dat de kastvorm van bijvoorbeeld de CwC G10 niet zo kan appreciƫren: ik heb graag lugs die tot aan de ronde kast doorlopen.
Alvast bedankt voor de tips.