Ik kwam onderstaand klokje op het net tegen. De dial vindt ik alleen opvallend helder en weet niet zo veel van vintage breitling. De case vorm en ref op de caseback lijkt me gelijk aan andere klokjes die ik heb gezien maar feedback van de kenners hier zou me erg kunnen helpen!
Ik gok op nep, gezien matige kwaliteit van de bedrukking op de wijzerplaat.
Is hij niet repainted? Volgens mij zie ik de verf tegen de markers omhoog kruipen.
Ik dacht inderdaad ook aan een repainted dial. Hoeveel zou dat uit moeten maken in de prijs? Hoop hem nu tussen de 300 en 400 euro te kunnen “scoren”. Bij steiner staat een (veel beter) exemplaar voor 2000
Hoort het uurwerk niet gesigneerd te zijn? Daarnaast vind ik de wijzerplaat niet mooi gedaan.
Mijn gevoel zegt me ook dat dit geen Breitling is.
Het lijkt in ieder geval om een Valjoux 7730 te gaan (afgeleid van Venus 188) die inderdaad soms door Breitling werd gebruikt. Verder ben ik niet op de hoogte of dit caliber inderdaad bij dit model hoort.
Wijzerplaat is ver van mooi, dikte van letters verschild behoorlijk
Volgens mij hebben ze tegen de 2 en 6 op zitten schilderen. Laten staan dit. De prijs zegt al wel genoeg.
Duidelijk, laat hem lekker voorbij gaan! Dank voor jullie input!
we kunnen er alleen wat nuttigs over vertellen als we de belangrijkste dingen zien
en dat zijn de binnen en buitenkanten van de achterdeksel
hangt van de leeftijd af , maar dan moeten we serie en ref nummers zien
1951 , ref 1192
ik vind hem erg laat om een niet gesigneerd uurwerk te hebben
kast is origineel , wijzerplaat niet , uurwerkje denk ik ook niet omdat ik vanaf eind 40 toch wel gesigneerde uurwerkjes verwacht
Dank je René, gedetailleerder had ik het niet kunnen wensen!