Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier. Horloges altijd mooi gevonden, maar het altijd bescheiden gehouden (nu Tissot). Ik wil nu een mooi horloge kopen en ben helemaal gek van deze Breitling Top Time 815 uit 1974 op visionvintagewatches punt com (ik mag nog geen links plaatsen, maar zoek op deze pagina op “815” en je ziet m).
1974 is mijn geboortejaar etc. Nou wil ik wel een horloge dat ik gewoon dagelijks kan dragen. Ik heb hier geen ervaring mee. Wat vinden jullie, is zo’n horloge geschikt voor normaal dagelijks gebruik?
Allereerst; tenzij je super voorzichtig bent en een kantoorbaan hebt, is dit horloge niet geschikt voor dagelijks gebruik.
Ik volg de prijzen de laatste 2 jaar niet meer, maar deze prijs lijkt me veel te hoog. De oudere exemplaren met Venus uurwerk komen iets meer in de richting van die prijzen. ( Bij een Engelse handelaar zit je met wisselkoers en importkosten; reken op 20-25% hogere prijs !!)
Tenslotte; de 815 lijkt me op eerste gezicht origineel (er zijn betere kenners hier), maar bij een handelaar die voor een vintage horloge in deze prijsklasse niet eens een foto van het uurwerk laat zien, heb ik direct de nodige argwaan…
Is wel een mooi exemplaar en ziet er naar mijn idee origineel uit, heeft een Valjoux 7736 uurwerk
Inderdaad is dit eigenlijk geen horloge voor dagelijks gebruik
Dank voor je snelle reactie! De kantoorbaan heb ik wel, maar wil niet de hele tijd alleen maar aan m’n horloge moeten denken. Ik vind het zo’n mooi klokje, maar een beetje “bezint eer ge begint” is wel op zijn plaats begrijp ik. Sowieso noem je al verschillende zaken waar ik geen enkel verstand van heb. Wellicht eerst maar een wat moderner horloge voor dagelijks gebruik en op het gemak zoeken naar een betrouwbare 815 uit ‘74 voor speciale gelegenheden. Ik had nog 2 andere gezien, inmiddels verkocht. Eentje had een vraagprijs van 6.500 dollar en de ander 5.450 pond. Deze prijs leek dus niet onaardig. Maar wel veel geld voor iets waarvan je geen verstand hebt.