Vintage Breitling SuperOcean ref 2005 project , is af :-)

stap voor stap wordt het wat

en gelukkig heb ik nog zo’n projectje voor mijn fantastische horlogemaker ! :smiley:

Mooi hoor (tu)

Heerlijke klok!!!

Dank je wel , ze zijn voor de tijd heel groot , zijn plm 43mm ! maar draagt heel makkelijk

Als ze nou maar geen Re-issue hiervan maken voor Baselworld 2013 , dat verkl*ten ze zeker ook weer !

Prachtige klok!!!

Zoowee!

Menno

Fantastisch! Bedankt voor deze post met die heerlijk foto’s.

Mooi!
Wat is de functie van het venstertje boven de 6-uurs index?
(zwart-stip-wit)

Mooi hoor(tu) Dit is nou echt leuk!

de centrale wijzer is een ‘minute counter’ die 1x per uur in de rondte gaat (ipv chrono seconde wijzer) om de duik tijd bij te houden

en omdat je dus lastiger in een oogopslag kunt zien of de chrono loopt hebben ze het zo gedaan :

-zwart chrono uit
-wit chrono aan
-wit stipje chrono pauze

uurwerk is een ‘Breitling in house modified’ V7731

Vernuftig systeem! Weer wat geleerd, bedankt Rene!

Wederom geweldig…(tu)

Prachtig gemodificeerd venus werkje zeg! Nog nooit zoiets gezien. Ook een zeer opvallende minutentel wijzer. Wat is de gedachte achter dit systeem? Wat is de handigheid hiervan voor duikers ten opzichte van een gewone chrono?

ik denk dat een ‘gewone chrono’ met een centrale seconde wijzer en kleine minuten wijzer op een aparte subdial veel moeilijker onder water is af te lezen ?
Een duik wordt wordt in minuten gedaan , zoveel minuten dalen, zoveel minuten op diepte en dan zoveel minuten stijgen , dus dat kun je hier veel eenvoudiger zien

ook is de draai lunette makkelijker bij te stellen en hoef je dat niet meer op de normale ‘grote’ wijzer te doen

Nog een paar fototjes

op maat gemaakt ivm niet standaard V7731 part

indicator flag die ook niet paste , dus de goede opgestuurd

Knap! (tu) Misschien wel één van de enige Breitlings die ik zelf zou willen hebben. :wink:

gr. Glenn

Glenn Schreef:

Knap! (tu) Misschien wel één van de enige
Breitlings die ik zelf zou willen hebben. :wink:

Goed om te weten, over een paar maanden heb ik er 2 waarvan de 2e te koop aangeboden wordt, ook hier op het forum maar de prijzen zijn nu al ‘on-nederlands’ hoog en ik denk niet dat ze goeikoper worden . Via Ebay frankrijk is er 2 weken geleden een samen gebouwd ding verkocht met een niet origineel uurwerk voor 3500 euro :frowning:

ik heb deze super ocean lim edition

niet oud ,wel mooi vind ik persoonlijk

gekkehuus Schreef:

ik heb deze super ocean lim edition
,wel mooi vind ik persoonlijk

Nou en of :~

Weer een geweldig mooie ReneJK .

Yo , Manu .

thnks Manu !
zo’n hele restauratie met foto’s blijft toch het leukst

zodra deze binnen is zal ik een nieuwe familie foto maken met de laatste aanwinsten erbij
oa de '54 Navitimer, de Unitime, deze SO2005, de 784 Datora en nog 1 of 2 verrassingen