ik ben een newbie en wil graag wat meer informatie over mijn pas aangekochte Chronograaf. Ik heb op internet al veel gevonden over het merk en de verschillende types. Mijn chronograaf heb ik nog niet gevonden. Wat mij opgevallen is dat het woord BWC op mijn chronograaf met rechte letters ( bwc ) is geschreven terwijl op alle internet afbeeldingen het geschreven is als bWc.
Tja wat wil je weten? De Buttex Watch Company (áls dat hem is) heeft een kast, een uurwerk, en een wijzerplaat aangekocht. Op zich zijn er veel van dit soort mooie horloges gemaakt.
Ik heb een “boldor” met Landeron 48. Ook niks over te vinden.
Tja wat wil je weten? De Buttex Watch Company (áls
dat hem is) heeft een kast, een uurwerk, en een
wijzerplaat aangekocht. Op zich zijn er veel van
dit soort mooie horloges gemaakt.
Ik heb een “boldor” met Landeron 48. Ook niks over
te vinden.
Ik weet er helemaal niet veel van, maar is dit een vergeten merk of iets dat door een juwelier in eigen beheer is vervaardigd?
According to Kathy Pritchard’s excellent “Swiss Timepiece Makers 1775-1975”, Butex is a brand name of Buttes Watch Co. of Buttes, Switzerland. The Butex name seems to have been used around 1949. If you do a Google search on Buttes Watch Co you’ll find a few hits. They may still be in business.
:~
Hartelijk dank voor de reacties. Ben nog even op internet aan het zoeken geweest.
Zag een horloge die er erg veel op leek. Nagenoeg zelfde wijzerplaat en zelfde uurwerk en afkomstig van Buttes Watch Company. Volgens de adverteerder begin jaren 1940
na een poos zoeken een gelijkend horloge gevonden. Enkel de naam Butex is verschillend. Mijn horloge onder de naam BWC werd verkocht in Duitsland en onder de naam Butex verkocht in ondermeer Groot Brittannie.
Volgens opgaaf is dit horloge NOS en heeft dus zeker 60 jaar op de plank gelegen.
Smaken verschillen maar een horloge met wat patina vind ik mooier.