Vintage cartier echt of (you guessed right) nep

Hey ik kwam dit horloge tegen in een kringloopwinkel ik vroeg me af of dit een echte cartier horloge ik hoop dat jullie dat mij kunnen vertellen! Groetjes Elijah

Twijfelgevalletje…

7 likes

Hahaha.
Maar helaas, dit is geen echte.

2 likes

Nee dit is geen twijfelgevalletje. De met een aubergine genomen foto’s helpen niet, maar dit is wel duidelijk hoor.

Waarom is die wijzerplaat groen…? :face_with_monocle: Of - komt dat door die aubergine…? :sweat_smile:

5 likes

Het is misschien een beetje lullig maar na die afgrijselijk neppe Rolex en deze brol is het wellicht ook een goed idee om je een beetje in te lezen voordat je je echt gaat oriënteren op vintage.

15 likes

3 keer is scheepsrecht…

hahaha

1 like

Wel opvallend dat uitgerekend in dit soort echt/nep topics, vaak foto’s gepost worden die met een Nokia 6210 genomen zijn :sweat_smile:

3 likes

En dan ook nog een foto gemaakt van je beeldscherm is ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit.

Weer eens wat anders dan een aardappel foto.

3 likes

Jij doet je naam wel eer aan. Zijn idd special watches die je elke keer tevoorschijn tovert.

4 likes

Maar wat was je eigen gevoel? Dacht je echt dat dit echt was? Ik koop ook weleens vintage maar als ik er al een beetje aan twijfel post ik het niet op hf omdat fakes posten tegen de regels is.

1 like

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet begrijp waarom iemand zulke versleten horloges zou kopen, echt of nep. Dat geldt zowel voor dit horloge als die Rolex. Maar wellicht dat een verzamelaar van vintage het me uit kan leggen.

1 like

Hoewel deze categorie daar logischerwijs van is uitgesloten :grin:

3 likes

Ik ben benieuwd hoe jouw “special watch collection” eruit ziet… Sorry hoor, maar de horloge’s waar jij info over vraagt zijn toch overduidelijk nep, en in een vreselijke conditie ook nog eens.

Een pootje van de “V” in “VII” moet gevormd worden door de letters Cartier; de kroon moet een cabochon geslepen saffier hebben. Zo nee, dan nep.

heb je een link naar de site waar hij op staat? Ben wel benieuwd wat erbij vermeld staat

Kan ook de “X” zijn.
Zoals bij de Cartier van mijn vriendin:

En echt oude Cartiers hebben dat nog niet. Dan heb je het wel over de generaties waar nog Paris onderaan de dial staat ipv Swiss (made).

1 like

Hi, super leuk dat je oriënteert op vintage. Alles wat je over dit horloge kunt zeggen, is al gezegd hierboven. Nog een tip mbt Cartier vintage: de vintage “must” exemplaren zijn qua kwaliteit en levensduur niet wat je zou verwachten als er Cartier op een horloge staat.

Ze hebben onlangs (paar jaar terug?) een moderne herintroductie van de must lijn gedaan (met allerlei kleurtjes ook), maar de vintage musts kun je daar niet mee vergelijken!

Het is niet voor niks dat je als je Cartier 2e hands filtert op “prijs oplopend”, dat je als eerste oude musts ziet :slight_smile:; je denkt dan: ik heb een Cartier deal, maar het is écht een mijnenveld.

Ook gezien je andere post raad ik je aan om ofwel wat langer te verdiepen in vintage of naar een betrouwbare professionele verkoper (zie topic “ervaringen” hier op HF voor reviews) met kennis van zaken te gaan of bv hier in het “blauwe topic” rond te kijken. Het zou zonde zijn als je een flink bedrag stukslaat op een fake/frankenwatch of Total loss horloge. Succes met je zoektocht!:pray:

5 likes

Mensen willen relatief weinig geld uitgeven, maar wel kunnen zeggen dat ze Rolex dragen :smiling_face_with_tear:

1 like