Vintage Certina DS PH 200M "milsub" uit 1967

Beste horlogevrienden,

Na een tijd te zoeken naar een mooie vintage diver ben ik bij toeval op deze Certina DS PH 200M ref: 5880 117 uitgekomen. Maar die vond ik toen wat te duur. Maar ik ben de markt wel wat in het oog blijven houden. Nu zag ik er 1 te koop staan, en na wat onderhandelen heb ik een “eerlijke prijs” betaald. Het horloge kwam ook met originele stalen certina band.
Dit exemplaar is volledig origineel en de tritium op de wijzerplaat en de wijzers is nog in topconditie. Wat bij deze exemplaren moeilijk is. Meestal is het tritium van de uur markeringen al verdwenen, omdat deze redelijk dun werden aangebracht.

Dit exemplaar vertoont wel schade aan de kast, het horloge heeft een echt leven gehad. Wat ik bij dit soort uurwerken absoluut geen probleem vind. Deze werden gemaakt om als tool watch te gebruiken.

Ook komt dit uurwerk met een bakeliet/plastic bezelinsert, deze zijn zeer gevoelig aan scheuren/schade. Deze heeft wat krasjes, maar geen scheuren. Wat ook zeer moeilijk is om te vinden.

Het binnenwerk is een in house movement van Certina de 25-651. Het voordeel is dat Certina dit binnenwerk in zeer veel uurwerken heeft geproduceerd. Dus indien ik reservestukken nodig heb, zijn deze redelijk makkelijk te vinden. Ook staat dit kaliber bekend als een zeer robuust en goed uurwerk.

En dan nu enkele plaatjes:

86 likes

:heart_eyes:

1 like

Zo, heel mooi, fraaier om te zien dan de reissue, en dan ook nog met in-house caliber! Goeie vondst!

1 like

Mooi hoor, deze original!
Fraaie vondst, geniet ervan. :+1:

1 like

Goed jaar, 1967. Mooi horloge!

1 like

Wat een gaaf ding zeg, gefeliciteerd!!

1 like

Mooi!! En inderdaad mooier dan de heruitgave van enkele jaren geleden! Wat is de diameter?

1 like

vind ik ook, deze is 40mm groot, de reissue is groter, en mist toch het vintage charme ;p

3 likes

40mm diameter, dus goed draagbaar

Fijne maat en ook hier, althans voor mij, beter dan de heruitgave! Geniet ervan!

1 like

Prachtige Certina. Heel veel plezier ermee.

1 like

Hele mooie vintage duiker, en netjes voor zijn leeftijd :ok_hand:t2:

1 like

thanks, ik heb een extract of the archive gevraagd aan Certina. Dus ik ben benieuwd

1 like

Mooi exemplar :+1:

1 like

Prachtig :clap: :clap: :clap:

1 like

Gaaf ding! Ondergewaardeerd merk met prachtige uurwerken.

1 like

zeker waar, certina heeft absoluut heel mooie vintage uurwerken

Buitengewoon fijn exemplaar :ok_hand::ok_hand:

1 like

Goed gevonden en de tritium knalt er nog van af.:+1:

1 like

Heel erg gaaf horloge, niet makkelijk te vinden ook…
Prachtig de verkleuring van de indexen en wijzers :star_struck: :heart_eyes:
Super aanwinst en veel plezier er mee gewenst!

1 like