Vintage Certina van opa trein

Vandaag was ik met mijn moeder wat aan het opruimen toen ik opeens een rood doosje met Certina er opgeschreven tegen kwam. Nu ken ik het merk natuurlijk, dus werd gelijk nieuwsgierig. Toen we het doosje open deden bleek het, het horloge te zijn van mijn opa trein. Eigenlijk was dit de oom van mijn moeder, maar ik noemde hem altijd opa trein. Dit doordat hij elke woensdag met de trein naar ons toe kwam om op te passen. Ik was gek op hem als kleine jongen, daarom leek het mijn moeder leuk dat ik het ga dragen. Dat ga ik dus met veel plezier doen. Er moet wel een nieuw bandje op en het precieze model kon ik zo snel even niet vinden. Maar daar ga ik vanavond maar eens goed voor zitten. Nu eerst wat foto’s!

25 likes

Laat hem ook een servicebeurt geven. Als een horloge lang gelegen heeft droogt de olie in. Gewoon gaan dragen doet het uurwerk geen goed.

1 like

Was ik al van plan!

1 like

Leuke vondst, veel plezier ermee! :slight_smile:

1 like

Mooi aandenken!

1 like

Mooi horloge hoor.

1 like

Mooi hoor zo’n Certina.

Aan de hand van het referentienummer (bovenste van de 2) kan je het volgende afleiden:

Zal een 25-35 of 25-36 handwinder uurwerk in zitten.
Heeft een gold plated (10.micron) kast met roestvrijstalen deksel en het modelno is 175

Aan de hand van het serienummer blijkt dat ie uit 1969 is, dus ziet er keurig uit voor zijn leeftijd.

Een beurtje geven moet je echt doen. Zal je de kop niet kosten voor zo’n relatief simpel uurwerkje.

Mbt de Certina info, moet je even kijken op
[www.vintagecertinas.ch/certina-case-mo ement-and-serial-numbers](http://www.vintagecertinas.ch/certina-case-mo ement-and-serial-numbers)

2 likes

Wow dankjewel, dacht zelf jaren 70. 69 is wel heel oud zeg. Ja in januari ga ik naar de horlogemaker, wat liefde mag die wel hebben. Kan ik het daarna met trots dragen!

3 likes