Vintage Certina

Hoi,

Ik ben in het bezit gekomen van bovenstaand horloge. Het loopt niet meer, maar ik vermoed dat als ik het langs een horlogemaker stuur het nog wel gerepareerd kan worden. Ik zie verder geen grote schade. Zover ik op internet kan vinden gaat het om de Certina Quattro Audi Design, Certina 674
Valjoux 7750 met modelnummer: 674 8000 41/47. Ik ben verder niet echt een kenner en zou het alleen laten repareren om het te verkopen.

Nou is mijn vraag uiteraard, is het de moeite waard om het horloge te repareren en te verkopen? Is het überhaupt te verkopen? Alvast hartelijk dank voor jullie advies.

Ik heb alleen het horloge, geen doos of papieren etc.

2 likes

Leuk ding! Er zal vast iemand zijn die dit zoekt.

1 like

Er staat er 1 te koop op EBay. Gezien de prijs zal het vast nog iets waard zijn :grin:. Daarnaast natuurlijk een super tof design.

1 like

Heerlijk eighties stukje design! Zeker een beurt waard, waarde gok ik bij verkoop rond de 450 eypo.

2 likes

Destijds , eind jaren 70, speciaal voor Audi gemaakt door Certina.
Werd als set geleverd in speciale verpakking met verschillende banden en
koord om het om de hals te kunnen dragen.
Heeft zeker verzamelaarswaarde.
Advies is om het horloge wel goed functioneren aan te bieden.
B.v via Catawiki of chrono 24.
Succes met de verkoop.

1 like

Service/reparatie van een chrono kost wel wat meer en dan moet je jezelf afvragen of het de moeite waard is.

1 like

Vind 't wel een leuk ding. Maar betwijfel of dit interessant is, tenzij je het zelf leuk vind. Maar daar lijkt 't niet op. Dus, jammer en door naar iemand die het voor een scherp prijsje als projecthorloge wil kopen en wil houden.

1 like