Ik denk eerder vintage. Voor zover ik weet levert Citizen al sinds lange tijd geen kasten meer met gefacetteerde glaasjes.
De plaat is inderdaad te netjes voor een Mumbai special, meer het geheel (inclusief band, zoals @koekoek aangeeft) is te modern voor echte vintage. Is het een vroege reissue?
Om eerlijk te zijn, weet ik verder niks van het horloge. Ik weet niet hoe oud het horloge is, waar die van origine vandaan komt en welk type het is.
Lijkt echt, ondanks dat het niet een alledaags type Citizen is. Ik kwam deze plaatjes ook nog tegen.
Kijk, zo komen we ergens… Zie al veel meer dan met mijn eigen deskresearch!
Van dit model vind ik de rode wel de mooiste hoor. Proficiat met deze leuke en bijzondere aanwinst.
Bedankt!
Zo inderdaad… deze fotos geven een ander beeld! Nee, al blijft de designkeuzes mij bevreemden, deze dial is zeker geen Mumbai special. Dan had je nu al lang geklieder moeten zien. Dit ziet er strak uit en met een mooie metallic rood!
goed gevonden… poe hee, ze zijn wel losgegaan op de kleuren zeg…
Ja, vond het ook bijzonder. Gekke Japanners
Ja inderdaad.
Spannend en gelukkig een keer een goede uitkomst.
Volgens mij is het geen Mumbai Special omdat het Citizen logo niet gedrukt maar opgelegd is. En meestal heb je bij Mumbai specials niet de originele kast of band wat hier wel het geval is. Dus ik denk dat het horloge geen Mumbai special is.
Funky ding. Lijkt me idd ook gewoon legit.
Mss de “Vanac” van Citizen?
Ik gok meer dat het een retro range is van rond 2000.
Yes, ik ben erachter gekomen dat deze stamt uit de “Blue Eagle” lijn. En deze werden indd rond 2000 geproduceerd.