Ik zou zeggen dat deze in elk geval niet nagemaakt worden.
Wat wel kan is dat het een zogenaamde Mumbai special is… een repainted dial/samenraapsel met wat vrolijke Aziatische kleurtjes dan waar ze vanuit de fabriek mee afgeleverd zijn.
De keuze voor mat rood in een dressy achtige kast. kleur lijkt oneven, de algehele look. Als je meerdere Mumbai specials gezien hebt dan herken je het “gebrek” aan design filosofie en het kleurrijke karakter van een Mumbai special wel. Wil niet zeggen dat er soms best leuke creaties tussen zitten.
Hmm. Bedankt voor uw input, maar ben wel aan het twijfelen.
De kast is metallic rood. Zojuist even onder de loep gekeken en geen oneffenheden o.i.d. Ook staat onderaan de wijzerplaat het uurwerknummer en dit komt overeen met het uurwerk wat in de kast ligt. Verder ook geen geschilderde indexen en logo’s.
Na een Google search kwam ik wel exact hetzelfde horloge tegen, maar dan in het zilver. Ook precies met dezelfde band.
Oke dan komt dat er niet uit op de foto. Maar goed dat maakt mijn standpunt er niet anders om. En voor de compleetheid, als originaliteit niet uitmaakt dan is het niet erg he. Voornaamste zorg bij een Mumbai special is wat de staat is van het uurwerk. Je moet je bedenken dat die op straat met simpele middelen in elkaar geknutseld worden.
Ik weet natuurlijk ook niet 100% zeker of het een Mumbai special is. Maar de kleur suggereert het wel, zeker als er niet meer voorbeelden te vinden zijn.
Het laatste wat ik mezelf wil voor laten doen is dat ik een expert ben maar dit lijkt op de vele variaties van een Mumbai special. Maar daarvan verwacht ik wel dat dit onder een loep te herkennen moet zijn. Wellicht dat er anderen met meer expertise op het gebied van Citizen zijn die hun mening ook kunnen delen.
Zou je wat macro shots kunnen delen? Nu ben ik nieuwsgierig…
De kleur is verdacht maar je ziet onderaan wel de wijzerplaat code en de kwaliteit van de plaat lijkt me verdienstelijk. Ik zou dus niet meteen willen zeggen dat het een mumbai special is. Waar heb je hem gekocht?
Ik denk dat ie echt is. De afwerking van de wijzerplaat is ook gelijk aan deze, alleen dan rood. Voor een Mumbai special is de tekst op de dial te goed denk ik.