Vintage Citizen Only

22 likes

Ohhh mama. Heel nice!

2 likes

Even wat leven in de brouwerij…

Het jeukt me al een poosje om een nieuwe oude Citizen te kopen.

Deze staat in mijn favorieten op chrono maar ik voel er niks bij…

Hebben jullie nog suggesties?

13 likes

Lijkt als nieuw man :star_struck:

1 like

Zeker skip de Homer serie. Er zijn enkele uitzonderingen, maar deze is wel erg plain.

Zoek een mooie Jet, of een Super variant. Ace zijn ook tof.

3 likes

Welke kast vinden jullie mooier? Ronde of scherpe lugs?

Ik heb natuurlijk al de Diamond Flake met superscherpe lugs. :grimacing:

12 likes

Wat een leuk topic, heb het helemaal doorgelezen! Ik heb een zwak voor dit merk, met elegante modellen en een mooie geschiedenis. Indrukwekkend, die hele oude horloges! Mijn liefde voor het merk begon met een mooie parawater uit 1971, mijn geboortejaar:

Daarna kwamen wat fijne Eagles, die ik regelmatig draag:

18 likes

deze heeft in de tijd ook mijn aandacht gewekt naar het vintage segment :star_struck:

16 likes

Ik vind ze wel leuk, maar uurwerktechnisch vind ik ze tegenvallen. Dan heeft Seiko toch wel betere/mooiere uurwerkjes gemaakt. Ik vind de uurwerkjes van Citizen niet fijn gebouwd, dat is misschien een betere omschrijving. Dat wil niet zeggen, dat het geen kwaliteitsuurwerkjes zijn, maar niet mijn ding…

Maar deze heb ik pas op de Rikketik ingeruild op een ander horloge

11 likes

Ik heb ook wel dat ik bij veel Seiko kalibers de datumverzet fijner vind aanvoelen, een duidelijker klikje. Bij sommige Citizens veranderen de wijzers nog iets als je de kroon weer indrukt, omdat sommige tandwieltjes nog in elkaar grepen. Hele kleine dingetjes maar, maar dat maakt ook dat ik iets meer voorkeur heb voor hoe Seiko de uurwerkjes bouwt. Daarentegen vind ik de 8200etc calibers van Citizens wel mooi klein en plat gebouwd, en vaak toch ook prima betrouwbaar werken. Ook leuk dat je die automaten altijd ook al met de hand kon opwinden.

3 likes

Persoonlijk de ronde, draagt fijner. :bouquet:

1 like

Deze zal vintage genoeg zijn om hier te mogen plaatsen… Citizen DeLuxe Parawater uit 1960

15 likes

Deze is zeker oud genoeg! Leuk ding, dank voor je bijdrage!

:heart:

1 like

Ik heb er nog eentje, maar die moet ik nog aan de praat zien te krijgen. Komt ook nog wel een keer…

1 like

Op

2 in 1 lotje. Uiteraard ging het om de 35j Superjet.

Maar daar kan geen bandje op. In 2 lugs zit een afgebroken stukje pushpin. :woozy_face:

1962! Vroeg model

Grumbl.

13 likes

In het zelfde pakje zat deze ook.

Heeft helaas service nodig. Hij staat vast. Mogelijk vocht problemen. Balen.

18 likes

Mag deze ook? 1985. Ook al zogoed als 40 jaar…

12 likes

Alles voor 1996 mag wat mij betreft :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar het is geen politietopic hoor :policeman:

Het is geen staal, wat eronder zit, dus dit moet je eruit krijgen met een badje aluin. Hier zou ik dan weer niet met een boortje aan de slag gaan…

Die horloge kast is ook geen staal denk ik :thinking: