Vintage Citizen Only

Beste Liefhebbers,

Zoals de titel suggereert: post hier foto’s en verhalen van je vintage Citizen

Door de aankoop van een vriend ben ik ooit aangestoken met de liefde voor de Citizens van de jaren 60 en daarna heb ik maanden lopen zoeken naar wat voor moois Citizen door de jaren heeft gebouwd.

Zijn jullie zoals ik en hebben jullie ook behoefte aan een waterval aan plaatjes van Citizens van weleer?

Alvast bedankt voor jullie deelname!

Ik ben heel benieuwd naar wat het forum allemaal in huis heeft en ik trap zelf af mijn Citizen Diamond Flake:

14 likes

Citizen 2812y

Citizen 2812Y

Citizen Diamond Flake

Citizen 2812Y

14 likes

Citizens uit de 6000 serie

Citizen 72-6095

Citizen 72-6095

13 likes

Zoo hee jij hebt echt al een hele collectie, hoe kwam je daar zo bij?

Citizen Homer Quartz
Railroad watch

Citizen Seven Star

Citizen Homer second setting railroad watch

14 likes

Ooit een Citizen 72-6095 gekregen, jaren later aangestoken met het virus horloge verzamelen door een collega die dat zelfde al jaren deed.
Eerst voornamelijk railroad pocket watches van Hamilton en Illinois
Daarna ook vintage polshorloges zoals King- Seiko., Seiko, Citizen,Sturmanski, Nomos,Yema en wat nog volgt natuurlijk

3 likes

Vintage Citizens heb ik er ook wel een paar van. Hier wat plaatjes.

Jeugdzonde. Mumbay Special. Automaat. Ik heb 'm al jaren en hij loopt nog steeds goed. Viel voor de black & gold wijzerplaat. Geen idee welk uurwerk en hoe oud precies.

Hand opwinder. Model 63-4832. Kaliber 0201. Ca. 1970

De Citizen tweeling. Kwamen samen binnen in een lotje en blijven dus ook samen.
Hand opwinders. Model 63-5511. Kaliber 0201. Ca. 1965

Citizen 0201 - Ranfft 2
Een aardige bijkomstigheid bij dit uurwerk is dat het model stond voor het later in India in licentie vervaardigde HMT uurwerk waarmee honderdduizenden van de bekende HMT hand opwindertjes zijn uitgerust, zoals bijv. de hieronder afgebeelde HMT Jawan en de HMT Pilot met ‘refurbished’ fantasie wijzerplaat. Let op de vrijwel identieke opbouw van de Citizen 0201 en het HMT 0231 uurwerk.
Technisch zijn die Indiase HMT’s dus gewoon oude Citizen horloges.

.

Misschien komen later nog een paar Citizens uit de doos waar ze gezellig samen in wonen.

10 likes

Een paar van mij :upside_down_face:

13 likes

Mag je maar 5 foto’s tegelijk uploaden?

Hier nog een paar:

12 likes

16 likes

11 likes

En klaar…mag ook al niet meer als 5x antwoorden geven :sweat_smile:

13 likes

Ah…mag weer verder na 1 likje :grin:

13 likes

Zal binnenkort wat meer foto’s maken van mijn andere vintage Citizen ‘s!

14 likes

11 likes

11 likes

9 likes

11 likes

Ik heb er maar 1 in de collectie. Maar leuk om te zien dat hier nog meer Hisonics aanwezig zijn.

8 likes

Een oudje, op het uurwerk staat het nummer 26, dit zou misschien het calibernummer kunnen zijn.

5 likes