Vintage Citizen Only

Hier nog zo’n oudje.

Ik heb hier navraag over gedaan. Het schijnt een F-type uurwerkje te zijn, die in de basis zijn afgeleid van het Moeris-uurwerkje, dat wel door meer horlogemakers is gecopieerd (incl. Zwitserse en Japanse bedrijven) in de jaren 20-30.

9 likes

En hier nog iets leuks om te vergelijken, die heb ik onlangs allebei in een lotje gekocht.
Het is een Seiko van 1953 en een Citizen Chronometer van dezelfde leeftijd. De bruggen zien er anders uit, maar zoveel verschilt het allemaal niet…

11 likes

Leuk om te weten. :+1:
Seiko heeft ook veel Moeris uurwerkmodellen gebruikt.
Aha je was me al voor zie ik. :grin:

1 like

Het Citizen pronkstuk uit mijn verzameling is deze ChronoMaster chronometer, handopwinder 22 jewels.

18 likes

Echt prachtig :ok_hand:t2: :blush:

1 like

En weer terug op topic, want ik heb ook nog enkele andere Citizen… Enkele moeten nog opgeknapt worden, anderen kan ik zo al dragen…

13 likes

Zeker! Heb ik er ook altijd één van gewild. Kun je een beetje mensen vinden die er aan kunnen werken? Dat is een beperkende factor voor mij

2 likes

Citizen Adorex cal 8050.

Citizen Adorex cal. 8000

Citizen Junior.

Citizen Record Master handopwinder.

15 likes

Die van mij heeft een volledige service gehad van Gerrit (accutron.nl). Kwaliteit en goede service.

3 likes

Het vergulde uurwerkje van mijn DF :grinning:

10 likes

:heart_eyes:
en het topic is bijna vol :rofl:
je bent de ultieme citizen liefhebber hier :+1:

3 likes

dit zijn die van mij :woozy_face: :blush:

17 likes

Die onderste, met die (licht)bruine band… :drooling_face:

3 likes

@Slin
De likejes waren op, Nils. Dus dan maar even zo: wat een prachtige collectie vintage Citizens! Heb ze met plezier allemaal bekeken. Dank voor het showen en delen .

2 likes

Je hebt echt ultracoole horloges zeg! Vooral die gradient dials. :drooling_face:

2 likes

Van mij ook nog even een paar:

Citizen 62-6899 - 4-601084 Y - Serie 6000 automaat.

Citizen Crystron Quartz Kaliber series 7300.

Ook een Crystron 7300

16 likes

Top! Dank je wel :blush:

1 like

Merci :blush:

1 like

Mijn favoriete vintage :ok_hand:t2: :blush:

Bedankt :+1:t2: :smiley: