Die donkergrijze Crystron is zeer gaaf
Wow die derde en de laatste gewoon geweldig!
Merci
Hoe oud is deze?
Het bouwjaar van de ChronoMaster is 1969.
Ziet er gaaf uit! En de huidige modellen wijken er in de kern niet veel van af.
Die Homer Second setting horloges zijn heel leuk zeg. Misschien toch eens wat serieuzer naar op zoek gaan.
Ze zijn nog in goede en zelfs nieuwstaat te vinden. Zelf heb een paar jaar geleden nog een kunnen vinden in nieuwstaat met gebruiksaanwijzing maar wel gegraveerd aan de achterzijde met het bijbehorende spoortraject in Japan.
Ook de orginele verpakking ( een plastic zakje met het Citizen logo zat erbij)
De prijs was er overigens wel naar.
Ook het aantal bieders op dit item was behoorlijk te noemen.
Dank u,
bijzondere kastvorm die 8000.
Adorex is een flink experiment geweest geloof ik. Van diverse kastvormen, kristal vormen en materialen alsmede de 8200, 8050 en 8000 uurwerken.
Ja, dat klopt helemaal, ik heb er ook nog eentje met een eenvoudig klikdeksel.
Daar staat ook geen waterproof oid op.
Hier dan toch ook mijn Citizen vintage horloge’s die ik op de foto heb momenteel.
De Super Ace in 80 micron goud en met verguld uurwerk zoals die van @Justcasual al heeft laten zien op zijn foto eerder hier.
Verwerken: IMG_4805.jpeg…
Verwerken: IMG_4673.png…
Ik denk dat mijn zelf opgeknapte Promaster hier ook wel hoort.
En de laatste zat in een lotje maar denk niet dat ik deze ooit ga opknappen.
Een paar Citizens met het handopwind Homer uurwerk.
ChronoMaster Date 25 jewels.
Twee Crystate Deluxe, dit zijn zo te zien vermomde Chronomasters.
Zelfde 22 jewels uurwerk met secondestop, wijzerplaat plus wijzers, alleen zit op de wijzerplaat op de plek van de adelaar nu een sterretje.De kast is wel iets groter.
Citizen Date 17 jewels.
En een 21 jewels met cal. 0950 uurwerk.
Dit is waarschijnlijk een heel laat uurwerk, bij deze is de spiraal verstelbaar, dit zit niet meer vast aan de kloof.
Mijn eerste Citizen, deze week als erfstuk van mijn vader gekregen (het gaat helaas bergafwaarts met hem) en maar meteen van een nieuwe batterij laten voorzien want hij lag al een tijdje in een lade.
Puur emotionele waarde, wel een leuk horloge vind ik zelf. Draagt lekker licht en comfortabel.
Deze hoort hier niet, dit is geen vintage maar antiek
Koesteren dit soort stukken.
Sterkte met uw pa