Stuur ik je per PB, wil niet gevlagd worden
Beste alle, ik ben Deylano sinds kort op het forum! Ik onderhoud horloges voor de hobbie!
Ik heb laatst dit citizen horloge gekocht van een vriend zijn grootvader. Heb het horloge een beetje opgeknapt gezien de staat (glas vervangen - jubelie schoon gemaakt etc) Nou heb ik een grof idee van welk jaar het horloge is en dat is ergens in de jaren 1970. Kan voor de rest weinig vinden over deze citizen wel veel eagle 7 modelen die er op lijken maar die van mij heeft geen eagle op de wijzerplaat. Dus ik denk dat deze pre eagle 7 is. Iemand die hier meer over weet mischien?
Hoor het graag!
Mvg Deylano.
Hee Deylano, ik roep even de opperverzamelaar aan
Weet jij meer over deze Citizen?
Ik ga zelf ook even voor je zoeken! Heb je ook foto’s van de caseback? Misschien kunnen we daar nog een referentie op vinden!
Groet,
Joris
Volgens dit blog
Vintage Citizen Case Backs & Watch Production Date | Sweephand's Vintage Citizen Watch Blog.
Is hij waarschijnlijk van mei 1984.
Serienummer begint met 4 en dan 05. En 8 cijfers was de norm in de 80s.
Het uurwerk is een 8200, een prima betrouwbaar automatisch uurwerk dat meerdere decennia geproduceerd is, vanaf 1975 en tot de vroege jaren '2000.
Miyota ging er daarna nog wel mee door al gebruikte Citizen het zelf niet meer.
Neem wat je hier leest met een korrel zout want geen officiële bronnen, maar ik heb m’n best gedaan
Kon zelf aan het serienummer vinden dat het horloge uit 1964-1974 komt maar aangezien t begint met een 4 maar kan t ook fout hebben maar omdat het geen eagle 7 is dacht ik dat deze ouder was dan dat. Maar bedankt voor je input!
Al is de stijl daydate fluted bezel en jubilee wel 80’s stijl is denk ik dat je wel goed zit
Ik ga dan af op wat er in dit blog staat. 8200 caliber betekent volgens het blog 1975 of later, dus 1984 is dan voor de hand liggend
Klopt inderdaad. Denk dat ik dan een foutje heb gemaakt in de database. Hartstikke bedankt voor de info!
Haha het hoeft niet te kloppen hè wat ik zeg . ik ben zelf ook wel benieuwd.
Wat je zegt over de “pre-eagle” lijkt dan ook weer zo.
Wat staat er onder aan de dial? Leuk om uit te zoeken.
Heeft die opa van je vriend deze nieuw gekocht ooit?/Hoe is het in z’n bezit gekomen?
Onderaan de dial staat: p-8200-R18191-KY. Voor zo ver ik weet heeft meneer het horloge nieuw gekocht toen de tijd. Zou alleen niet weten waarneer dat is geweest. Ding heeft ruim 20 jaar in t laadje gelegen totdat ik hem tegen kwam. Loopt nog bijzonder goed met zown ± 20 sec per dag.
Zo ook zomaar kunnen dat iemand de beste man met het horloge heeft betaald in ruil voor een klus of iets dergelijk. Meneer weet het zelf niet meer dus wordt lastig te achterhalen😅
Binnenkant ziet er nog wel okay uit dacht ik.
Redial lijkt dan onwaarschijnlijk
Bij een vergelijkbare code dit antwoord.
De caseback ziet er dan weer anders uit bij dat horloge.
Maar het is dan ook een ‘crystal 7’
Welke database heb jij gebruikt?
Als ik moet gokken zeg ik 1994. Na Eagle7. In de jaren 80 waren 7 cijfer serienummers de norm. Niet 8
Enne Sweephand weet veel, maar gokt ook vaak genoeg fout hoor.
Wat weet jij allemaal?
Weten is wetenschappelijk. Daar doe ik niet aan. Maar uit opgedane kennis durf ik wel te zeggen dat ik de leeftijd aardig goed kan gokken. Dat caliber 8200 is tot ruim in 2000 geleverd en is pas een paar jaar geleden herzien/verbeterd.