Vintage Citizen probleem?

Hallo…denk dat het niet lekker loopt met dit horloge…Ben wat dat betreft nog een leek zeker op het gebied van opwinder. Uurwijzer staat niet precies op 21.00 in dit geval. Kan dit kloppen of is er iets kapot aan het horloge?

Alvast bedankt voor moeite om te reageren…

1 like

Even naar de horlogemaker brengen om de wijzers weer op de juiste plaats te brengen.
Dat zal rond een tientje kosten.

2 likes

Zou een probleem met de minuutpijp kunnen zijn; hoewel een te los zittend exemplaar juist een achterlopende minutenwijzer op zou moeten leveren… Hm. :thinking:

Is in dat geval een kwestie van de klemming te verbeteren. Heel erg secuur werkje, het best aan te bevelen i.c.m. met groot onderhoud.

edit - alleen de wijzers herplaatsen is symptoombestrijding vrees ik.

2 likes

Oh echt…dat zou nog meevallen dan…merci!

Oh…wordt toch een duur geintje dus?:persevere:

Ga maar een keer langs bij juwelier of horlogemaker…weet iemand een goeie en goedkope in Zeeland?

Als de minuutpijp niet goed klemt ofwel een te lichte wijzerklemming dan moeten de wijzers nog wel goed uitlijnen.
Dit lijkt mij een probleem met de bevestiging van de wijzers.

1 like

Dus die wijzers zitten misschien los ofzo…moeten beter vastgezet worden?

Bedankt voor de info🖒

Ja dat verwacht ik wel desnoods moet het gat van de wijzer even wat kleiner gemaakt worden zodat die weer strak vast zit.
Een beetje horlogemaker heeft dit zo gefixt.

1 like

Hey tof bedankt…nu weet ik tenminste iets als ik naar een horlogemaker ga🖒😊

Ik zou die juwelier links laten liggen. Die telt alleen maar dubbel van wat de horlogemaker telt door enkel het horloge door te geven…

Succes,
Men

1 like

Wilde naar Jan Stins gaan in Middelburg, las wel goeie verhalen, ook hier op 't forum…

Thanks for the up…🖒