Zoals ik in mijn ander topic al zei, ben ik aan het proberen om nieuw leven in een horloge van mijn grootvader in te blazen.
Met jullie hulp heb ik de case opengekregen, kroon losgekregen en de batterij vervangen.
Nu tikt de secondewijzer echter gewoon voor en achteruit op dezelfde plaats. Is dit iets dat ik zelf kan verhelpen of wordt het tijd dat ik beroep doe op iemand met meer skills dan mezelf?
Als een van de admins het beter vindt om mijn vorige topic met dit te mergen, mag dat zeker. De vorige titel dekte niet meer de lading van deze vraag, vandaar het nieuwe.
Eerlijk gezegd denk ik dat je eerst weer bij de batterij zelf moet kijken. Misschien dat deze niet genoeg kracht levert. Met je vingers vervangen?
Dan maakt een secondewijzer ook zo’n beweging. Verder eens met @Jero1 als dat geen soelaas biedt.
Heb je een quartz tester? Dan zou je hem daarop kunnen zetten. Dit kan een goede horlogemaker ook voor je doen. In Gouda zit er eentje voor Citizen quartz. Zeg ik uit mijn hoofd.
Ik heb voor de zekerheid nog een tweede batterij geprobeerd, omdat ik eerst ook dacht dat er misschien iets mis was met de batterij, maar die deed exact hetzelfde vrees ik.
Enige aanbevelingen in België? Ik heb al het handig kaartje hier op het forum geraadpleegd, maar niet altijd zeker of ze ook aan quartz zouden werken.