Ik ben benieuwd of onderstaande horloges nog interessant zijn voor verzamelaars, of dat ik ze beter als oud goud van de hand kan doen?
Links, Certina 14 karaat, loopt nog
rechts, Plato 14 karaat, ook deze loopt nog
Mocht het toh wel iets zijn waar nog vraag naar is(wellicht hier op het forum) zal ik wat betere gedetaillieerde foto’s maken in mijn studiotje met mijn camera.
Tsja, dit soort dameshorloges zijn vandaag de dag totaal niet populair meer.
De snelste en makkelijkste manier om er geld voor te krijgen is ze te verkopen aan een goudinkoper. De goudwaarde zal als ik een gok doe zo rond de 200 euro liggen als het massief 14k goud is.
je kan proberen ze voor iets meer als de goudprijs te verkopen aan iemand die ze mooi vind, maar het zal lastig zijn iemand te vinden die het zo willen hebben.
Dit is mijn inzicht, misschien denkt een ander er wel anders over.
Ik schat dat de horloges ergens jaren 50/60 zijn, ze komen uit een erfenis.(zus van mijn oma)
Omdat ik vanmiddag zag dat het niet echt heel erg gewild i op dit topics ben ik inderdaad naar de goudinkoper gegaan omdat hiermee mijn vermoeden al bevestigd ging worden.
De certina was volledig 14 kr muv uurwerk natuurlijk, en van de plato was alleen de band van 14kr.
Al met al toch zeker de moeite om achter te laten, het was zo´n 50 gram totaal, iets meer als 1000 euro.
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Mocht er iemand interesse hebben in het uurwerk voor onderdelen oid, hoor ik het wel.
Tsja, ik wilde geen valse hoop scheppen daarom heb ik mijn schatting maar erg laag gehouden. Maar ik had wel de verwachting dat er erg veel goud in zou zitten.
Tsja, vroeger was goud 3 of meer keer minder dan waard, dus werd het gebruikt voor het maken van dameshorloges.
En geloof me, de kans dat je iemand vind die 400-600 euro betaald voor een dameshorloge uit de jaren 50-60 is zeer klein.
Ja, en als je het mij vraagt volledig terecht, want vind… o nee… vond ze spuuglelijk, en ook mijn vrouw doe je er niet echt…echt niet een plezier mee. Stel je voor, een jonge moeder van 32 jaar met zon lelijk ding om haar polsen. haha
Goudprijs is nu erg hoog, en verwacht dat deze binnenkort wel gaat zakken.
Mooie opruiming gehouden vandaag met oude horloges en andere lelijke dingen zonder emotionele waarde…
Dit stond hier nog op het forum, neem aan dat het wel gezien is.
Toch jammer van die Plato, Nederlandse exoot toch.
Probleem blijft idd wie daar veel geld voor over heeft…