Ik ben aan het twijfelen tussen een Datejust met plexiglas (rond 1980) of eventueel bijleggen voor saffierglas. Vanuit mijn eigen ervaring ben ik zeer voorzichtig met horloges en ook maak ik zelf zowat nooit krassen op mijn plexiglas (voor werk moest ik een Swatch dragen). Plexiglas geeft mij wel weer meer die ‘vintage-vibe’. Wat is jullie ervaring met plexiglas?
Heb nu zelf een plexi Datejust en ik vind het inderdaad mooier dan een saffieren Datejust ( die ik ook heb gehad ).
Het krast wat sneller maar ff beetje polijsten met tandpasta ofzo en het is weg en mogen er echt grote krassen in zitten is vervangen ook geen enorme kosten post.
Wat je voorkeur heeft, als je voorzichtig bent zoals je al aangeeft en je een ‘vintage-vibe’ wilt zou ik voor plexi gaan.
Ik heb afgelopen jaar zowel een plexi (16014) en een saffier (16200) gehad en ik moet zeggen dat het plexi wel mooier uitkwam en een warmere gloed heeft.
Maar nu na ongeveer 3/4 jaar Datejust-loos te zijn geweest toch gekozen weer voor een saffier Datejust (16234) maar nu met blauwe plaat weke hopelijk vrijdag binnenkomt