Vintage diver Berios Squale Master

Ik ben al tijdje fan van de originele duikers van het merk Squale. Sinds de aanschaf van een Squale Atmos 20 met ‘Alfa Romeo’ logo, kijk ik met een schuin oog naar een Atmos 50. Ik heb getwijfeld om een ‘nieuwe’ aan te schaffen, maar het retro idee staat me tegen. Het liefst heb ik een echte vintage.

Het is uiteindelijk niet de 50 Atmos geworden maar zijn dikkere broer, de 100 Atmos. De kastvorm lijkt veel op de 50, maar dan wat dikker. Ik heb deze van een forumlid mogen overnemen en ben er zeer blij mee.

De staat van het horloge is erg mooi. Het is een quartz, maar dat doet niet af aan het plezier. Ik vind het eigenlijk wel makkelijk.

De uitstraling vind ik fantastisch en door de gebogen vorm van de lugs draagt het verrassend prettig. Zie hieronder een paar ‘quick and dirty’ plaatjes.

De 100 Atmos kast van Squale werd door verschillende horlogemerken gebruikt. De merknaam Squale werd waarschijnlijk op de wijzerplaat aangebracht als kwaliteitskeurmerk. Een beroemde uitvoering is de Blancpain FF96, de geciviliseerde versie van de legendarische Blancpain Bund.

groet,
Niels

Wat een topper!! Ik heb 'm ergens te koop zien staan, maar ben even vergeten waar. Pracht klok, Niels! (tu)

Gefeliciteerd, een prachtduiker, Niels, geniet ervan (tu)

Gefeliciteerd met deze mooie duiker. (tu)

Heel erg mooi!

Mooi. Heb ook even getwijfeld toen ik hem in de verkoop zag staan. Te veel horloges heeft me weerhouden (en en beetje dat het een quartz is)

Nog eentje dan :wink:

Heel mooie duiker !!!
Lijkt me best een grote klok.

diashock Schreef:

Heel mooie duiker !!!
Lijkt me best een grote klok.

Ja, het idd een fors ding. 42 mm breed en 15mm dik, best een klont om je pols maar draagt prettig.

Mooi horloge, maar hoort die lume er zo slordig op te zitten? Het lijkt wel of ie relumed is zeg maar.

Danny4 Schreef:

Mooi horloge, maar hoort die lume er zo slordig op
te zitten? Het lijkt wel of ie relumed is zeg
maar.

Yep, dat hoort zo.

Enorm gaaf ding.

Prachtige squale hoor,niks mis met een mooie quartz klok!