Vintage diver modding

Zijn er nog meer forummers die wel eens modden met vintage (Seiko) duikers?

Deze heb ik samengesteld uit een 6309 turtle kast, gebleekte bezel, een 7546 uurwerk inclusief dial (Silverwave Z) zonder diepte-aanduiding inclusief sportieve wijzers (met gelume-de secondewijzer zoals het hoort bij een duiker) en een NOS vintage rubber band.

Ik ben er wel tevreden mee, zeker wanneer de zon schijnt zoals vandaag! :sunglasses:

[URL=http://s1079.photobucket.com/user/eayden/media/image.jpg1_zps7schufna.jpg.html]

[/URL]

6 likes

Als ik voor mijzelf praat wil ik de ā€œoudeā€ horloges zo origineel mogelijk houden!
Maar een die kapot is, onderdelen van missen etc, ja, dan zou ik ook lekker bezig gaan!
Maar in eerste instantie: zo origineel mogelijk voor mij;-)

Die van jou is wel weer mooi gedaan!

Ben ik helemaal met je eens Jan (zowel het stukje over orgineel houden als dat ie wel geslaagd is! :wink:)! Een orginele 6309 zou ook een beetje te kostbaar zijn voor dit soort projectjes. Deze was echter in een warm land ā€œopgeknaptā€ met diverse kleurrijke onderdelen. (Had ik achteraf natuurlijk ook nog een fotootje van moeten maken! :persevere:)

1 like

Bij vintage heet het franken ipv modding

Volgens mij niet. ā€œFrankenā€ heeft over het algemeen een negatieve lading; een horloge dat met -niet orginele onderdelen- verkocht wordt als orgineel. Maar de meningen zijn verdeeld; http://forums.watchuseek.com/f20/what-heck-franken-watch-367973.html

Eerlijk gezegt heb ik nooit een horloge ā€˜gemodā€™, ik zie ze bij voorkeur origineel.
Maarrrrr ā€¦ dit is wel een erg leuke marriage van vintage Seiko duiker- en semi duiker onderdelen (silver wave = Japanese/Australische ā€˜Sports 100ā€™ aanduiding. 100M). Ik moet even wennen aan de smalle uren marker maar vind de staalblauwe look van bezel en plaat fantastisch! Ik wist dat de 7546 naadloos in deze kast past, een betrouwbaar quartz uurwerk. Het mechanische uurwerk wordt wel eens vervangen door dit quartz uurwerk.
Mooi resultaat dus! Veel draagplezier

1 like