Laatst weer een groepsfoto gemaakt. Voor dit topic even een Speedy en Certina dresser weggeknipt.
geweldig Martijn
Dank je, ben ik helemaal met je eens!
Ik had de Devil Diver al vaker voorbij zien komen maar vond ze veel te duur. Deze was betaalbaar maar ik wil er nog wel wat aan opknappen en de kroon zit aan de stem gesoldeerd. De wijzerverstelling werkt ook niet goed als ik de kroon uittrek. Nog ff op zoek naar een donor uurwerkje.
Dankjewel Filip!
Nou… komt ie aan:
Sicura Stunt, designed by Breitling.
Gaaf
ding
Groeten Iwan
Hij is binnen maar het uurwerk liep niet na het opwinden behalve als ik rustig op het glaasje tikte, en toen ik daarna de tijd wilde verzetten kwam de kroon los. Het schroefje waarmee je de kroon kunt vastzetten in het uurwerk zat er losjes in en kun je niet vastschroeven… Ik keek er erg naar uit. Het wordt dus retour sturen naar Engeland of het schroefje vervangen, maar dat is een helse klus. Had al wat donor uurwerkjes erbij gepakt maar geen 1 schroefje past erin of is even lang… iemand een tip?
Is ie niet gewoon te ver uitgedraaid dat de tirette helemaal losgekomen is ?
Nee het schroefje waarmee de kroon wordt vastgezet bij dit model zit er losjes in. Die schroeft niet meer goed dicht. Als je het horloge omdraait (zonder caseback) valt het schroefje er zo uit
De schroef zal wel uit de setting lever zijn.
Wijzerplaat eraf en even checken:) kan iets kleins zijn
Mooie Prisma. Hoort er nog een bezel bij?
Bezel heb ik inderdaad nog liggen, maar zit naar mijn idee iets te losjes dus heb ik daarom veilig opgeborgen