Deze CONSUL jaren 60 met een eta 2472 uurwerk, voor de weekend
Groeten Iwan
https://www.watch-wiki.net/doku.php?id=consul
Mooie Laureat, Ben momenteel een ZAL in wat ik denk dezelfde kast aan het opknappen
Welk binnenwerk zit er in? AS 1701?
Zijn lekker platte duikers om te dragen
Geen idee, heel lang niet open geweest . Maar wel een iets andere caseback dacht ik…nee toch niet volgens mijn archiefplaatje
Nice! Maar is het bij jou al lente? Moest net effe 'n stukkie fietsen. Maar vond het nog helemaal niet lekker, buiten.
Waar is de shroud?
Heel even leek het er op Gisteren rondje groene hart, eens niet die irritante Zuidwester én de zon scheen …
Tja ik blijf zoeken…
Origineel zou ik niet eens doen. Die barsten echt al bij het naar binnenlopen wanneer het koud is buiten.
Precies!
Zelfde ellende bij de ‘rubber’ banden, mijn mooiste Seiko duiker durf ik daarom niet te dragen - een ‘loop’ is al gescheurd, met siliconen ingesmeerd maar blijft ongelofelijke zooi
Ik smeer mijn rubberen bandjes altijd met leervet in. Klinkt gek, maar ze blijven er wel lekker soepel onder. Ik heb hier ook nog enkele (originele) rubberen Seiko bandjes liggen, die lichte scheurtjes hebben, maar sindsdien scheuren ze niet verder en zijn ze aanzienlijk soepeler geworden.
Mooie glossy dial die Venus @nitram ,
Je kan ze met die kast/wijzerplaat combi ook vinden als Le Cheminant en Le Phare (heb er van Le Phare zo 2 liggen om nog eens te restaureren)
Laatst deze advertentie tegengekomen van Le Cheminant, zou van 1967 stammen (wat mij eerst redelijk laat leek, dacht altijd dat dit type uit de eerste helft van de jaren '60 stamt)
Draag zelf nu al 2 weken deze duik chrono