Vintage divers only 🤿

Die kende ik nog niet :+1:
Siliconenspray en WD-40 kreeg ik van oude juweliers mee - maar in de praktijk - als ik wel eens mijn Swatches of Casio’s bekijk krijg ik net als bij Seiko sportbanden spontaan rode vlekken. …:rage:

Da’s een knappe :ok_hand:

1 like

De kast/wijzerplaat combi werd idd. door meerdere horlogemerken gebruikt.
Deze PP heeft ook dezelfde stijl kenmerken, Deze bezel is opnieuw ingekleurd.

22 likes

Skindivers ze zijn zo leuk.

26 likes

Julien petite skindiver :smiley: op een tropical

19 likes

Citizen Promaster cal.5812

11 likes

Mijn OSTARA is de op één na mooiste duiker in de collectie.

de groene NATO staat 'm goed

24 likes

Heel cool!

1 like

Hier straalt de kwaliteit van af. Die plaat en wijzers :heart_eyes:

1 like

Zo’n leuk glimmertje, diamant effect onder de 12-positie :grin:

Duikers zijn niet echt mijn specialiteit, maar ik heb er wel een paar:

PR300 uit de jaren 80:

En de Navigator 44646 uit de jaren 70. Al kun je er misschien wel over discussieren of dit wel een duiker is, de bezel kan gewoon vrij alle kanten op ronddraaien, dus bij duiken heb je er niet zo veel aan :sweat_smile:

De linkse heb ik trouwens niet meer :innocent:

18 likes

Zo, wat een mooie duikers komen hier voorbij. Zoals de Tissot’s van @wbcoupe, de Ostrava van @nitram (die diamant, nog nooit gezien zo!) en de duikchrono van @straoven !

Ik heb twee duikers, de eerste is een ‘echte’, 300 meter waterdicht (ooit) en uit midden jaren ‘80:

En dan is er nog die andere Yema. Weliswaar 200 meter waterdicht (ooit) maar

Die laatste is wel dusdanig mooi (en zoveel mooier vooral dan verwacht) dat ik hem sinds ontvangst anderhalve week terug non stop draag.

12 likes

De Tissot Navigator skindivers met bi-directional bezel waren eerder zwemhorloges dan echte duikers.
Een gaaf exemplaar met denk ik ook de originele stalen band :+1: mooi hoor.

1 like

Ja dat denk ik ook. Lume in de wijzers is ook wat karig voor een echte duiker. Bracelet van de rechtse is inderdaad de originele. Het linker exemplaar had een bracelet van een Seastar, al is dat model bracelet volgens mij ook origineel wel op de Navigator geleverd.

Mooie Superman, de Navygraf is ook een hele mooie. Is het zo’n plexi bezel waar de letters in ‘gegoten’ lijken te zitten?

Heb een hele hoop 1960’s skindivers en die hebben allemaal bezels die niet klikken/bi-directioneel, ik denk dat dat normaal was in die tijd

1 like

Heb even nagekeken, zelfs in 1975 was een unidirectionele bezel niet standaard op elk horloge

Vergelijkende test van een Frans duikmagazine
De laatste op de foto - een Lip Nautic Ski met interne bezel/Epsa Compressor case is onderweg :heart_eyes:

10 likes

Foto geeft ook een inkijk van de prijzen in 1975.
De Eterna kontiki is nu bijna onbetaalbaar.

1 like

Ligt eraan wat je onbetaalbaar vind. Ik kon een zelfde type kopen voor 700 euro

Een oer-turtle… Seiko 6306-7001 uit 1976

20 likes

er horen nog pagina’s bij die vergelijkende test, ze zijn niet aan de L van Lip gestopt hé
weet je ineens wat een sub en een ploprof in 1975 moest kosten

geef mij die triton maar

7 likes