Vintage divers only 🤿

14 likes

13 likes

Deze bezel zie je wel vaker op Timex of Kelton duikers dacht ik

Haha, best wel een paar ja - en mijn ervaring is dat ze bijna nooit passen :yum:

Volgens mij zit dezelfde bezel ook op een andere duiker, de 17 Jewels automatic met blauwe dial…
Deze

6 likes

Klopt, volgens mij is dit een mk2.

Ik las ergens dat de mk1 streepjes op de bezel tot 15 minuten heeft, de mk2 heeft ze helemaal rond, en de mk3 heeft crownguards zoals bij veel andere Sicura duikers.

1 like

Misschien is dit iets voor je?

Vintage Used Chromed SICURA 400 Diver Manual Watch Cal. EB 8021N. For parts. | eBay?

1 like

Helemaal rond vind ik meestal wel druk, tot 15 of tot 20min ( die zoek ik al jaren voor de sm120…:face_with_monocle:) zijn imho aantrekkelijker. Die zonder minuterie streepjes heb ik ook los maar om hem nu weg te doen?!? Ik zie online al 'n submarine 400 aangeboden voor boven €950 :woozy_face: uhh bezel? :thinking:
Het begint op Enicar effectenhandel te lijken :innocent:

Sicura is een beetje wat de gek ervoor geeft volgens mij.

Het blijven toch kwalitatief mindere hologes in een verchroomde kast.

Sommige modellen steken er wat bovenuit vanwege het leuke design of aparte complicaties.

Deze Sicura Safari is zo’n uitschieter en had ik achteraf gezien beter niet kunnen verkopen.

12 likes

12 likes

Dat lijkt er wel op, ja…maar dat had ik al zo vaak dat mijn terugkijk knopje niet meer werkt :grin:

1 like

Haha, dat gevoel ken ik.

1 like

Coole wijzers :+1:

1 like

Wat een leuk ding :+1: :heart_eyes:

1 like

Deze Mortima na reparatie en onderhoud doorgegeven aan de volgende gebruiker:

En de “making of” :smile::

13 likes

Succes :+1:

1 like

Ik denk het wel :crossed_fingers:

1 like

De kast van de donor lijkt er op het eerste gezicht ook beter uit te zien.
Dan zou je er voor kunnen kiezen om het uurwerk in z’n geheel over te zetten ipv de bezel te wisselen

1 like

13 likes

“de bezel kan gewoon vrij alle kanten op ronddraaien, dus bij duiken heb je er niet zo veel aan”

Met de komst van de duikcomputers (en daarvoor decompressiemeters) heb je zelfs de tijd niet meer nodig.
Mijn Grandmaster Tuna is een “echte” duiker, maar de bezel draait ook beide kanten op.
Tijd was handig in Zeeland en Bretagne met de getijden, maar verder is (was) het gewoon duiken tot de lucht op is.

1 like

Tegenwoordig wel inderdaad, maar deze Tissot dateert uit de jaren 70, toen had je volgens mij nog geen duikcomputers :wink: