Ik weet niet, of ik er nog iets op doe. Ligt hier stof te happen in de kast. Iets van te veel horloges?
Je vraag heeft me aangezet tot een verdere speurtocht. Heeft me gebracht tot een mooie informatieve website over vintage bulova’s. Veel informatie over modellen en serienummers.
Helaas. Model staat benoemd echter geen info .
Dan maar andere tijdsindicatoren zoeken. Het uurwerk van mijn chrono is een Valjoux 7736.
Zoals uit bovenstaand overzicht blijkt, stopte productie van de 7736 in 1978.
Dat gecombineerd met het feit dat andere modellen uit de Sea Hunter serie een ETA uurwerk bevatten en die modellen aan de jaren 80 worden toegeschreven, maakt een educated guess dat mijn horloge uit de mid to late 70’s behoort.
In Frankrijk kocht ik vaak deze tijdschrift, maar tegenwoordig op de Vide-greniers.
Altijd leuke artikelen, en regelmatig ook over de horloges. zoals in deze editie over de duikers horloges.
Groeten van Iwan
Die LIP/Blancpain op pagina 1
Kan het niet lezen maar wel leuk.
Scaldis skin diver sedert 1970 in mijn bezit, loopwerk ETA 2378.
Nooit onderhoud gehad en loopt nog altijd goed met +10 sec/dag.
Erg fraai!
Danku😀
Prachtige horloge’s de twee Jenny’s
Maar ook alle andere vintage duikertjes
die in dit topic voorbij komen
Mooie band combi
Leuke weer, gefeliciteerd. Eigenlijk zijn het ‘shit’ horloges maar als goedkope ‘divers watches’ ook wel leuk om te verzamelen. De overname van Breitling door de Sicura eigenaar ooit heeft sommigen veel handel opgeleverd haha
Leuk horloge, maar volgens mij is de bezel niet correct.
De diameter lijkt wat kleiner dan de kast en dit type komt normaalgesproken met een zwarte bezel.
Komt hij uit Italië?
Zo hoort hij eruit te zien:
(Foto van internet)
Het kan zijn dat de originele bezel is zoekgeraakt, of vervangen omdat hij te beschadigd was. Je ziet wel vaker een andere bezel op dit horloge.
Ik zag de advertentie net op Tradera, wel erg leuk dat de originele band er nog op zit
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de prijzen van Sicura duikers niet volg.
Hoewel er 1 model is wat ik nog wel eens aan mijn collectie wil toevoegen, de Sicura Navy.
Deze:
Een vroege lijkt me
Bezel zou inderdaad niet origineel kunnen zijn. Zie verder exact dezelfde met zwarte bezel: