Vintage Divers: waar op letten?

Even ter zijde. Als iemand naar ‘de’ duiker op zoek is. (en het plaatje fleurt het topic wat op :wink: )

Ik denk eraan mijn Enicar Ultradive te verkopen (met transitional Super Dive dial, zo uit de fabriek gerold).

https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xpt1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/11856672_1464043250566023_254448222_n.jpg

Nog niet helemaal zeker dus komt nog niet op het verkoopsforum. De kenner kent de prijs uiteraard.

2 likes

Oké, als ik tijd heb zal ik eens gaan zoeken, ik vind de techniek wel interessant namelijk.

Hoe weet je dat ? , ik heb er een paar gezien maar altijd gedacht aan WP wissels or samenbouw

Dan zoek je wat anders uit :smile:. Er zijn (en worden) onnoemelijk veel verschillende Amphibia’s uitgebracht, qua kastvorm, wijzers, wijzerplaten en bezels. De vintage exemplaren hebben inderdaad vaak zo’n craquelé plaat, dat is wel zo. Maar ook nieuw zijn ze niet meer dan een tientje of 6, en mooie vintages zijn er ook; ik heb er eentje die er nog piekfijn uitziet.

Rechtstreeks van de eerste eigenaar gekocht, nooit geserviced. Is toch vrij sluitend bewijs voor mij.

Franse duikers kunnen soms best leuk zijn :smile:



Volstalen kast is inderdaad een belangrijke indicatie.
Bij een verchroomde kast had de onderkant er écht niet zo mooi meer uitgezien.

En het duikertje op de achterkant in combinatie met een volstalen kast kán een goed teken zijn.
(stainless steel back/base metal case bijna altijd laten liggen)


(“incabloc” is ook een goed teken)
Niet verkeerd dacht ik zo.

Fraaie Enicar :thumbsup:

Perfecte timing om een vintage te koop te zetten met missende lume en herlumede wijzers :grin:

1 like

Ok hier mijn laatste aanwinst, gekocht voordat ik dit topic starte

Er zitten wat pluspunten aan maar mijn gedachte zijn: nieuwe wijzers en waarom staat er geen diepte rating op? Kroon is trouwens niet geschroefd.

Zeg het maar wat is fout en wat is goed

Een ETA 2452

1 like

Lekker Seiko achtig.

Geen diepterating omdat het geen ‘echte’ duiker is. Meer een waterproof sporthorloge.

He jammer, bijna goed :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dus deze komt door de keuring?

Deze komt in mijn bescheiden mening vrij ver voorop in de ranking indd.

Moest het een Super Compressor geweest zijn kreeg je bonuspunten.

1 like

Die met compressor klikdeksel is inderdaad erg leuk! De Lusina vind ik ook mooi, lekker dik plexiglas. Mist wel een pakking voor het achterdeksel zie ik? Wel weer een prima uurwerkje :slight_smile:

Wel 100% waterproof :grin: