Undone urban chrono. 40mm
Geen echt vintage.
Maar zeker mooie vintage geinspireerde chrono. Diverse varianten. Dit is ‘killy’ variant.
Met quick release straps, dus zeer eenvoudig banden swappen.
Ja mooi klokje… Ik ben al een paar keer in de verleiding geraakt om er ook een te kopen; puur voor de lol. Valt de kwaliteit een beetje mee? Vergelijkbaar met Seagull of beter?
Nice
Ik ken SeaGull alleen vd plaatjes. Dus vergelijk is moeilijk.
De afwerking van dit Undone horloge vind ik echt heel goed. Strakke kast, rechte lugs, grote pushers en mooie wijzerplaat. En banden wisselen gaat zo makkelijk met die quick release straps (al is aanbod nieuwe banden natuurlijk beperkt, maar standaard 20mm kan er natuurlijk ook op).
Ik heb alleen af en toe problemen met de chrono. Waarschijnlijk issue met pusher. Ik kan horloge terugsturen, maar dan gaat ie terug naar HK. Mij teveel gedoe. Ik laat het wel oplossen bij eerste batterijwissel over jaar of twee.
Er zwerven wel meer van deze horloges rond op het forum. Ik heb nog niemand gehoord over problemen met chrono. Misschien heb ik gewoon pech. Er zit Seiko uurwerk in (VK61 mecha-quartz oid).
Edit: en de wijzers trouwens: erg mooi blauw. Veranderen mooi met andere lichtinval. Van bijna zwart tot glanzend donkerblauw.
Dank Thijs, voor je uitgebreide uitleg! Misschien ga ik er toch eens een proberen.
Stond er laatst een te koop in blauwe gedeelte, een zwarte meen ik.
Volgens mij was ik net te laat en is ie al verkocht
Helaas …
Kun je vertellen welk horloge dit is? Ziet er nieuw uit trouwens?
Breitling Top Time ref. 2002.
Zeker niet nieuw - deze meneer had hem al om.