Ik heb geen idee of er ook mooie vintage dressers /chronografe zijn die nou eens niet 34mm zijn (vaak zie ik ze ook nog wel in 36mn). Ik zou me misschien willen gaan oriënteren op de vintage markt maar een kleine ziet er bij mij niet uit…
Hierbij een oproep aan bezitters van de wat grotere vintage modellen om foto’s te posten, liefst dus ook met diameter rond of vanaf 40mm. Of zijn die er simpelweg niet?
Andere vraag: welk merk/model is nou eens een leuke “instapper” voor een totale beginner? En waar let je op?
Zou echt te klein zijn. Ik zou het liefste een vintage chrono van 40-42 mm max willen waar je lekker bandjes mee kan wisselen. Maar ik zie het liefste hier foto’s zodat ik alvast even kan kijken wat ik precies mooi zou vinden
Omega Speedmaster valt trouwens af.
Deze van @BH_ is schitterend bijvoorbeeld. Wat is dit precies, hoe groot is hij?
Hier een 40mm van het onbekende merk Hanrete, het uurwerk is een AS 1067 met een diameter van 35,5mm
Dit horloge is afkomstig uit Spanje, waar deze grote horloges in de mode zijn geweest.
Je vind ook andere merken zoals Dogma en Festina, meestal zijn ze voorzien van een groot ETA 853 of AS 1130 uurwerk…